آپلود عکس

آپلود عکس


آپلود عکس بایگانی اسفند ۱۳۹۹ :: موسسه هاشوری

موسسه هاشوری

Hashoori Agency
موسسه هاشوری

Hashoori Agency

کلمات کلیدی

پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن

پاورپوینت تعریف موزه و بررسی موزه هنرهای عالی آتلانتا

powerpoint

(نگرانی بیهوده درباره سلامت خود)

پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم دبستان تمام دروس 557 اسلاید .

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

تحقیق تعریف بزهکاری .

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ناکامی (فصل دوم)

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی.

معادله موریسون (تشریح کلی معادله به همراه مثال حل شده)

مدیریت تکامل سازمانی

مجموعه سوالات عمومی آزمون های استخدامی تمامی رشته ها.

پاورپوینت املای مقطع ابتدایی .

پاورپوینت قاعده آموزی برای رفع اشکالات املایی ابتدایی

معادله موریسون (تشریح کلی معادله به همراه مثال حل شده) .

پاورپوینت Endnote ابزارها و امکانات لازم برای استفاده از نرم افزار

پاورپوینت مدیریت فناوری و طراحی شغل.

طرح جدید اعلامیه ترحیم به صورت لایه باز (فتوشاپ) .

انقلاب فروش در اینستاگرام .

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرایی میانقاب غیر سازه ای بدون بازشو

آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن

فاکتور لایه باز فروشگاه کیف و کفش

پاورپوینت کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی .

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری سازمان

ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

برنامه درسی. تو تابستون کم بخون و زیاد کیف کن عالی از مهر شروع کن .

دانلود پاورپوینت آسیب های ورزش فوتبال .

پاورپوینت فصل چهارم کتاب نظریه سازمان

۳۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

در این پروژه نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی به تعداد 125 سوال در41 صفحه به شکل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است 1 ساختمان با اسکلت فلزی 2 ساختمان با اسکلت بتنی 3 ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی) 4 نکات شروع ساخت بنا 5 نکات میخ کمکی و اصلی 6 عوامل

دانلود نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی
ساختمان با اسکلت فلزی
ساختمان با اسکلت بتنی
ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی)
نکات شروع ساخت بنا
نکات میخ کمکی و اصلی
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

در این پروژه نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی به تعداد 125 سوال در41 صفحه به شکل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است:

1- ساختمان با اسکلت فلزی

2- ساختمان با اسکلت بتنی

3- ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی)

4- نکات شروع ساخت بنا

5- نکات میخ کمکی و اصلی

6- عوامل نشست ساختمان

7- نکات گودبرداری

8- نکات بتن مگر

9- نکات مربوط به میل گردها

10- آیین نامه زلزله

11- نکات نصب بیس پلیت

12- نکات بتن ریزی

13- انواع بچینگ پلانت

14- نکات برپاکردن ستون های فلزی

15- نکات اجرای اسکلت فلزی

16- نکات سقف تیرچه وبلوک

17- انواع اسکوپ کردن سنگ نما

18- بادبندها

19- نکات پدستال

20- تاییدیه مراجع رسمی

21- نکات ایمنی و بهداشت کار

22- نکات اجرایی ساختمان های بتنی

- و بسیاری از موارد دیگر..................................

 

 

دانلود نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۳۴
شهاب کازرونی

استراتژی های تاب آوری و نقش راه شرکت های بزرگ جهانی برای حضوردربازارپسا کرونا

دانلود،استراتژی های تاب آوری و نقش راه شرکت های بزرگ جهانی برای حضوردربازارپسا کرونابا فرمت pdfو192صفحه ورد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 192
حجم 8968 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل


کتاب،استراتژی های تاب آوری ونقشه راه شرکت های بزرگ جهانی برای حضوردربازار پسا کرونا
 

پیشگفتار:

شیوع ویروس کرونا و اثرات اقتصادی آن وضعیت عمومی کشور را به شدت تحت تاثیــر قرار داده اســت. حتی اقتصادهای توســعه یافته و مســتحکم هم از اثرات مخرب ناشــی از مبارزه با این ویروس درامان نمانده اند و آنهــا نیز به خصوص دربخش های مربوط به خدمات دچار بحران جدی شــده اند. به طوری که(همچنان که ) پیش بینی می شــد رشــد اقتصــادی جهانی طی ششماهه دوم سال جاری میلادی، روندی منفی به خود گرفت

البته اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا، طی ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده و جهان هم به همان نسبت برای مواجه با آنها کم تجربه و کم تبحر است.

حتی بحران هایی مانند شیوع وبا و بیماریهای واگیردار دیگر مانند سارس نیزبه این اندازه وسیع و مخرب نبودند و عموما در سطح چند کشور باقی ماندندیا اینکه با کمک دارویی مهار شدند، ولی کرونا تجربه ای جدید و متفاوت به شمار می آید.

اما از منظر اقتصادی باید پذیرفت که شــیوه ویــروس کرونا یک اتفاق تعیین کننده در مناسبات جهانی است. به طور حتم آینده اقتصاد ایران و جهان پس از کرونا به شدت متفاوت از گذشته خواهد بود.

 

اولین  نکته مربوط به توجه به علم روز و استفاده از ابزارهای روزآمد است.در جریان کرونا، شبکه های اجتماعی جریان اطلاع رسانی را به دست گرفتند و سیستم توزیع کالا به کمک اینترنت پیش رفت. در واقع نظام پخش کالا که بر بســتر وب توسعه یافته بود، کارآمدی خود را نشان داد. همین تجربه برای پذیرش یک واقعیت کافی است؛مهم تر اینکه ابزارهایی مانندتلگرام یا توئیتر میتوانند در شبکه اطلاع رسانی سالم و آموزش به مردم چه اندازه موثر باشند یا اینکه با ابزاری مانند یوتیوب میتوان ویدئوهای آموزشی مفیدی در اختیار عموم مردم قرار داد.

 

دومین درســی که کرونا به کشــورها داد این بود که باید مقوله توسعه دولت الکترونیک را جدی گرفت. در این زمان مشــخص شد که بسیاری از امور میتواند بر بستر دولت الکترونیک انجام شود و اساسا نیازی به مراجعات حضوری افراد وجود ندارد. در این شرایط اگر دولت الکترونیک به دقت معناشود، روندهای اقتصادی نیز برای مردم و صاحبان کسبوکار تسهیل میشود.

از منظر خارجی هم جهان پس از کرونا متفاوت از قبل اســت. مهمترین نکته خارجی اینکه توازن قدرت در این دوره زمانی تغییر کرد. کشورهایی با نهایت پیشرفت مانند امریکا و چین همان اندازه در مبارزه با کرونا دردسر داشتند که کشورهای کمترتوسعه یافته. به معنای دیگر شیوع ویروس کرونا معنای ضعیف و قوی را در نظم جهانی از میان برد و نشان داد که کشورها تاچه اندازه میتوانند آسیبپذیر باشند.

اما از نگاه اقتصادی، باید در انتظار تعمیق رکود جهانی و کاهش رشــداقتصادی بود که از جمله اثرات زودرس آن گسترش بیکاری، کاهش قیمت نفت و بحران در سطح شرکتهاست.

ازجمله پارادکس های شرکت هایی مانند آمازون این بود که علیرغم تعدیل نیرو در اکثر کسب وکارها این شرکت اقدام به افزایش استخدام نیرو کرده است. این امر شاخص کلیدی موفق برای کسب وکارهای بزرگ و کوچک می باشد که تاب آوری کسب کار می تواند درمواقع بحرانی علاوه برادامه فعالیت ،به رشد شرکت نیز بینجامد.

دربحران کرونا ثابت شد که تاب آوری شرکت ها از جمله مولفه های تاثیرگذار در ادامه فعالیت و ماندگار شرکت هاست.«تاب آوری در مفهوم شرکتی به معنی توانایی مقاومت در برابر بحران ها و ریسک فاکتورها است.تاب آوری در کسب وکارها عبارت است از توانایی های ساختاری و سیستمی که باعث می شود شرکت ها ظرفیت لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشند. تاب آوری قابلیت هایی برای کسب وکار ها بوجود می آورد که بتوانند با وجود شرایط نامطلوب به بقا ادامه داده و در مسیر بازگشت و رشد قرار گیرند.

ظرفیت تاب آوری به بقای بلندمدت شرکت کمک می کند.

استراتژی، کسب وکار یک شرکت را در برابر ریسک های بالقوه حمایت می کند و به برنامه ریزی برای  تاب آوری و بقا در شرایط آشفته کمک می کند. استراتژی های تاب آوری بر روش ها و ابزارهای جدید برای مواجه با تغییرات پیچیده تاکید دارند که به انطباق پذیری و سازگاری سریع در شرایط عدم اطمینان و بهره گیری از فرصت های جدید کمک می کنند.

پاندمی کرونا شرایطی را در کشورها بوجود آورده است که بیشتر کسب وکارها به بقا می اندیشند و پایان بحران نیز لزوما به معنی بازگشت به دوره ماقبل بحران نیست. لذا کارآفرینان و مدیران ارشد برای کاهش تهدیدها و افزایش امکان بقا و بهره گیری از فرصت های آتی در دوره پساکرونا به استراتژی های تاب آوری نیاز دارند. یعنی کسبوکارها برای بقا (تاب آوری) بایستی کلان نگری (استراتژیک عمل کردن)داشته باشند.

کسب و کارها بایستی در مدیریت و حفظ میزان نقدینگی در سناریوهای مختلف افزایش زمان بازپرداخت  بدهی ها و کاهش دوره وصول مطالبات صورت توامان تلاش کنند.

حفظ میزان فروش

یکی از معضلات اکثر کسب و کارها در شرایط فعلی افت فروش, تغییر رفتار و انتظارات مشتری, در اولویت خرید نبودن  محصولات برای مشتری است. لذا به کارگیری روش های جایگزین مانند فروش آنلاین و یا حضور در فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها و فروش تخفیفی, اقساطی و تبلیغات, تمرکز بر مشتریان مهم تر است.

به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان, زنجیره تامین دچار مشکل شده است. لذا کسب و کارها بایستی به دنبال شناسایی ریسک ها, پایش مداوم اطلاعات, یافتن راهکارهای حمل و نقل و لجستیک, بررسی امکان دسترسی به تامین کنندگان جدید, همکاری با شرکای تجاری برای کاهش موانع زنجیره تامین مواد اولیه باشند.

نگرانی‌های حاصل از شیوع کرونا موجب شده است تا جهان فناوری بیش از پیش به تمامی فعالیت‌های روزمره ما نفوذ پیدا کند؛ حتی با اینکه چشم‌انداز شرکت‌های حوزه فناوری برای آینده نیز به دلیل کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این شرایط اپل یکی از شرکت‌های حوزه فناوری بود که با رشد بالایی از سودآوری نسبت به کسب‌و‌کارهای دیگر مواجه شد. اپل که همواره به‌عنوان یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان فناوری شناخته شده است این بار نیز از تغییرات مهم ناشی از کرونا عقب نماند و توانست با عرضه فناوری‌های جدید مورد نیاز نظیر فناوری رهگیری شیوع کرونا در آی‌فون، بازاری جهانی را برای خدمات خود ایجاد کند.

کارشناسان می‌گویند این شرکت‌ها در حال انعطاف بخشیدن به قدرت خود هستند. مهم‌ترین نمونه برای این تحلیل زمانی بود که اپل و همچنین گوگل از طراحی و عرضه یک فناوری برای رهگیری شیوع ویروس کرونا در تلفن‌های همراه خبر دادند که می‌تواند به افرادی که در روزهای اخیر در تماس با فردی که علائم کرونا به‌تازگی در او بروز یافته‌ است، هشدار دهد. باب اودانل، یک محقق حوزه فناوری می‌گوید:« اپل در واقع فناوری را عرضه کرده است که نیمی از کره خاکی می‌توانند از آن استفاده کنند. این فناوری به مرزها و سیاست مختلف کشورها و رهبران آن توجهی دارد و از این رو می‌تواند با استقبال فراوانی مواجه شود. به همین سادگی.»

عامل مم وتاثیرگذاردربحران فعلی دقت نظرو تحلیل محیط بازارو کسب وکار توسط مدیران شرکت هاست.«هر مدیری باید به طور روزانه (بعضاً، ساعت به ساعت) اطلاعات خود در رابطه با وضعیت بازار، وضعیت فرآیندها و مسائل کلیدی که سازمان با آن ها مواجه است را به روز رسانی کند. فهرست موضوعات، دائماً در حال تغییر هستند. داشتن یک اتاق فکر مجازی همه کاره، که بتوان در آن تصمیم گیری نمود (که احتمالاً به صورت آنلاین خواهد بود) بسیار حائز اهمیت است. نقش آفرینان کلیدی سازمان می توانند چند بار در روز در این اتاق فکر حاضر شوند و با آمادگی، مشکلات مربوطه را حل کنند. مدیران باید یک راهبرد برقراری ارتباط در حین بحران تعریف کنند تا بدانند؛ چه کسی، چه چیزی را به چه کسی منتقل می¬سازد؟ تعداد دفعات این برقراری ارتباط چند بار است؟ مخاطبان می توانند کارمندان، گروه های مدیریتی بسط داده شده، مشتریان و شرکای تجاری  باشند.

بازار اصلی خود را به دقت مدل سازی کنند تا بتوانند چگونگی توسعه ی آنها را تخمین بزنند و حساسیت های اصلی در تراز سود و زیاد خود را مورد ارزیابی قرار دهند. این مدل نیز باید مانند فهرست موضوعات اساسی، به سرعت آماده شود و در طی پیشرفت بحران، هر ۴۸ ساعت یک بار به روز رسانی گردد.

حتی در این رکود شدید، بخش هایی از بازار در حال رشد هستند. آن بخش ها کدامند؟ بخش های آنلاین؟ یا گروه-های خاصی از مشتریان و یا مناطق جغرافیایی به خصوص؟ گروه هایی که در تماس با مشتریان هستند را تشویق نمایند تا این فرصت ها را در هر قسمتی که قرار دارند، شناسایی کنند. آن ها باید به سرعت، همه ی مسیرهای فروش را از حالت حضوری به حالت آنلاین، تغییر دهند و این موضوع تنها مربوط به مسیرهای ارتباط با مصرف کنندگان نیست، بلکه در رابطه با کسب و کارهای بنگاه به بنگاه نیز صادق است. در اینجا نیز، مدل های خلاقانه و چابک هستند که جواب گو هستند: اگر شرایط به طور ناگهانی تغییر کند و دشوار گردد، فرآیندهای تجاری باید بتوانند به سرعت واکنش نشان دهند. استرس  های روانی وضعیت اضطرار و کار از راه دور، این مسئله را دشوارتر (و مهم تر) می کند.

درپایان سخن ؛آنچه که موجب بقا ودوام کسب وکارهادر بحران ها به ویژه بحران کرونا گردید؛شناخت بازار،محیط و مشتریان و اقتضای مدیریتی توسط مدیران هوشمند شرکت ها بود که با سکانداری خویش توانستند کسب و کار ها را  از این بحران ،به سلامتی به ساحل امن رهنمون شوند.وبقیه شرکت ها به همان دلیل راهبردی آسیب های کلانی دیدند که به این زودی ها قابل جبران نیست!

با حترام

دکترمحرم غفاری

دی ماه ۱۳۹۹

 

 راهکارهای مواجه با بحران کسب و کارها در زمان کرونا ۱۰

توصیه هایی برای مواجهه با بحران. ۱۰

تاب آوری مالی: ۱۰

حفظ میزان فروش.. ۱۰

مدیریت زنجیره تامین. ۱۰

همدلی با منابع انسانی.. ۱۱

ارزیابی جایگاه در نقشه تاب آوری.. ۱۱

رشد اقتصادی پساکرونا در سه سناریو. ۱۱

خسارت‌های اقتصادی کرونا ۱۲

سه سناریو درباره رشد اقتصادی.. ۱۳

تأثیرات کرونا بر کسب و کارها |چالش ها و پیشنهادها ۱۳

چالش های به وجود آمده ناشی از بحران کرونا برای کسب و کارها: ۱۳

در این بحران کسب و کارها چگونه می توانند تجارت خود را مقاوم تر نمایند؟. ۱۴

پنج مرحله اصلی چرخش سریع همه چیز: ۱۴

چگونه بر مشکلات مالی غلبه کنیم؟. ۱۴

پنج سناریوی بازیابی شرکت ها: ۱۵

۵ سناریو برای سفر در پساکرونا ۱۵

وضعیت اقتصادی جهان در پساکرونا چگونه خواهد شد؟. ۱۷

سناریوهای الفبایی اقتصاددانان | اقتصاد در پساکرونا چگونه بهبود می‌یابد؟. ۱۹

دنیای بورس: ۱۹

سناریوی V: 20

سناریوی U: 20

سناریوی W: 21

سناریوی L: 21

سناریوی تیک: ۲۱

اشتباه رخ داد. ۲۳

چین می‌سازد، دنیا استفاده می‌کند. ۲۳

چگونگی رهبری.. ۲۴

بحران کرونا چگونه بر اقتصاد پرداخت‌ها تأثیر خواهد گذاشت؟. ۲۵

تأثیر بر پرداخت‌ها ۲۹

آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی در جهان. ۲۹

حمایت از مشتریان. ۳۰

تنظیم پرتفولیو. ۳۰

سازگاری مدل‌های عملیاتی و عادت‌ها ۳۲

تعریف شرایط عادی در آینده ۳۲

سناریو اصلی، کاهش ۰/۳٪ تا ۰/۷٪ رشد تولید ناخالص داخلی جهان. ۳۴

سناریوهای گوناگون شیوع کرونا و اثر اقتصادی آن. ۳۵

سناریو بدبینانه، رکود اقتصادی در جهان. ۳۶

چگونه رهبران بازاریابی و فروش اروپا اثرات ویروس کوید ۱۹ را کنترل می‌کنند؟. ۳۸

روی عنصر انسانی تمرکز کنید. ۳۸

اولویت‌بندی چالش‌های کارمندان. ۳۸

به کارگیری “آرامش حساب شده” و “خوشبینی محدود”. ۳۹

برقراری ارتباط موثر. ۳۹

توانمندسازی تیم‌ها ۳۹

در عدم قطعیت گام بردارید. ۴۰

پایه‌های رشد آینده را بگذارید. ۴۰

اولویت‌ها را تعیین کنید. ۴۳

تصمیم‌گیرندگان را معرفی کنید. ۴۴

تصمیم بگیرید که چه کاری را نباید انجام دهید. ۴۴

عملکردهای گذشته را کنار بگذارید. ۴۴

درنهایت اعضای تیم خود را برای رهبری بحران آموزش دهید. ۴۶

رهبران زن چگونه توانستند بحران کرونا را مدیریت کنند؟. ۴۶

واقعیت.. ۴۷

قاطعیت.. ۴۷

فناوری.. ۴۸

عشق.. ۴۸

جهان پساکرونا از نگاه اندیشمندان. ۴۸

چشم انداز جهان پس از کرونا ۵۹

کارشناسان از آینده انرژی ایران در جهان پساکرونا می‌گویند. ۶۴

نفت در قرنطینه. ۶۴

بازگشت تقاضای بالای نفت، شاید تا چند سال دیگر. ۶۴

جهان و ژئوپلیتیک پساکرونایی؛ پنج سناریو در مورد آینده جهان پس از کرونا ۶۶

احیای اقتصاد جهان در پساکرونا چگونه رخ می‌دهد؟. ۶۷

سناریوی نخست، نمودار V شکل. ۶۸

سناریوی دوم، نمودار U شکل. ۶۸

سناریوی سوم، نمودار W شکل. ۶۸

سناریوی چهارم، نمودار L شکل. ۶۹

سناریوی پنجم، نمودار  √  شکل. ۶۹

جهانِ پسا کرونا چگونه خواهد بود؟ / نظرات ۱۲ متفکر برجسته از سراسر جهان را بخوانید. ۷۰

جهانی کمتر باز، مرفه و آزاد. ۷۰

جهانی شدن هم همانطور که همه می‌دانیم به پایان خواهد رسید. ۷۱

جهانی شدن بیشتر حول چین محور. ۷۱

دموکراسی‌ها از پوسته خود بیرون خواهند آمد. ۷۲

سود پایین تر، ثبات بیشتر. ۷۲

این بیماری همه گیر می‌تواند یک هدف مفید را ارائه دهد. ۷۲

قدرت آمریکا به یک استراتژی جدید نیاز دارد. ۷۲

تاریخ  کووید-۱۹ توسط برنده‌های بحران نوشته خواهد شد. ۷۲

مرحله‌ای جدید و دراماتیک برای سرمایه داری جهانی.. ۷۳

دولت‌های ورشکسته بیشتر. ۷۳

آمریکا در رهبری جهان شکست خورده است.. ۷۳

روحیه بالای برخی کشورها ۷۳

بازار انرژی در پساکرونا ۷۴

وقوع جنگ اقتصادی. جنگ بر سر سهم کشورها در بازار انرژی. ۷۵

زمین‌لرزه‌ای به نام کرونا ۷۵

تحول سوم بازارهای جهانی انرژی.. ۷۶

سه تحول بزرگ در بازار نفت.. ۷۶

نظام بین‌الملل پساکرونا چگونه خواهد بود؟. ۷۶

سناریوهای جدید صنعت نشر در پساکرونا ۸۲

سناریوهای جدید صنعت نشر در پساکرونا ۸۲

راهکارهای جدید. ۸۲

واکنش شرکت‌های مطرح جهان نسبت به بحران کرونا ۸۳

بازارسازی «اپل» در ایام کرونا ۹۱

کسب‌وکار خود را برای جهان پساکرونا آماده کنید. ۹۳

تحول آتی: اندازه شرکت در اقتصاد دیجیتالی اهمیتی ندارد. ۹۵

چین قدرت بزرگ دوران پساکرونا خواهد بود. ۹۷

ارزیابی شما از ایران در جهانِ پس از کرونا، چگونه است؟. ۹۹

آیا می‌توان تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرد؟. ۱۰۰

هدف دایملر برای ایام پساکرونا ۱۰۲

تحولات خودرویی پساکرونا ۱۰۲

تغییر استراتژی مرسدس‌بنز. ۱۰۳

نگاه ثروتمندان آسیا به فرصت‌های اقتصادی پسا کرونا ۱۰۴

کرونا چه تاثیری بر بازار خودرو ایران و جهان گذاشته است؟. ۱۰۶

تولید خودرو در ایران. ۱۰۷

جهان پسا کرونا چگونه خواهد بود؟. ۱۰۷

۱۲ اندیشمند برجسته جهانی به این پرسش که جهان پس از کرونا چگونه خواهد بود پاسخ داده‌اند. ۱۰۸

راهکارهای برون رفت از بحران کسب و کار ها در پسا کرونا ۱۱۵

استراتژی های مقابله با کرونا برای کسب و کارها ۱۱۷

مدیر عاملان در حال حاضر چه کارهایی باید انجام دهند: ۱۱۷

کرونا و بهترین کسب و کار ها – کسب و کارهای آنلاین (اینترنتی). ۱۲۱

بهترین کسب و کار ها در شرایط فعلی دنیا ۱۲۱

کرونا بیکار می کند، دیجی کالا و آمازون استخدام می کنند، بهترین کسب و کار ها ۱۲۲

برخی از بهترین کسب و کار در شرایط فعلی.. ۱۲۲

تاثیر ویروس کرونا و کسب و کارهای آنلاین (اینترنتی)، بهترین کسب و کار ها ۱۲۵

بهترین کسب و کار ها ۱۲۵

کرونا و کسب و کار، کار در زمان کرونا ۱۲۵

کرونا و کسب و کار های فعال، بهترین کسب و کار ها ۱۲۶

رابطه کرونا و کسب کار در شرایط فعلی، بهترین کسب و کار ها ۱۲۶

وضعیت کرونا و کسب و کار، بهترین کسب و کار ها ۱۲۶

تاثر کرونا بر کسب و کار های دنیا، کار در زمان کرونا ۱۲۷

کسب درآمد در زمان کرونا از چه روش هایی امکان پذیر است؟. ۱۲۷

پیش‌بینی بیل گیتس از دوران پساکرونا ۱۲۹

هدف‌گذاری بی‌سابقه مزدا برای پساکرونا ۱۳۰

ادامه زیان مالی مزدا ۱۳۱

تغییرات اساسی در زنجیره تأمین جهانی پس از کووید-۱۹. ۱۳۱

جهان پسا کرونا ۱۳۱

هر چیز قدیمی، جدید است.. ۱۳۲

قدم‌هایی به سمت اولویت با مردم. ۱۳۲

فرآیند برنامه‌ریزی عملیات و فروش.. ۱۳۹

تغییر در راه است.. ۱۳۹

راهکارهای برون رفت از بحران کسب و کارها در پساکرونا ۱۴۰

بی شک اقتصاد دنیا در حال زوال است. ۱۴۰

تسلا با ارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان لقب گرفت.. ۱۴۱

روزهای خوب ایلان ماسک در دوران کرونا ۱۴۲

اعتراض به کرونا ۱۴۲

سومین شرکت نوآور جهان. ۱۴۳

سقوط ۷۰ درصدی فروش تویوتا در چین!. ۱۴۳

زندگی در پساکرونا چگونه خواهد بود؟. ۱۴۴

هوندا سایت فروش آنلاین را براى بازار هند راه اندازى کرد. ۱۴۶

خودروسازان در دام کرونا ۱۴۸

اثر دومینویی بحران. ۱۴۸

مقایسه دو بحران در خودروسازی.. ۱۴۹

جهان پساکرونا، دنیای برابرتری است؟!. ۱۵۲

شمار خانواده‌هایی که به کمک نیاز دارند در آمریکا افزایش یافته است.. ۱۵۵

کرونا نتوانست اپل را شکست بدهد. ۱۵۷

ضربه کرونا به صنعت موبایل/ افزایش قیمت نمایشگر و کاهش تولید. ۱۵۹

تأخیر در عرضه آیفون جدید و پیش بینی کاهش رشد اپل. ۱۵۹

کرونا قیمت ال سی دی را افزایش می‌دهد. ۱۶۰

کاهش قدرت خرید و تولید موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰. ۱۶۰

زنجیره ساخت و ذخایر موبایل تحت تاثیر کرونا ۱۶۱

کنگره موبایل خسارت دیده اصلی ویروس کرونا ۱۶۲

تولیدکنندگان چینی موبایل گرفتار کرونا ۱۶۲

دنیا در دوران پسا کرونا: فناوری بیشتر، جهانی‌سازی کمتر. ۱۶۳

افزایش جهانی زدایی و کاهش اتکا به چین. ۱۶۶

افزایش نقش سرویس‌های داده محور در زندگی.. ۱۶۶

تثبیت قدرت غول‌های فناوری.. ۱۶۷

اخراج ۸هزار نفر از بزرگترین شرکت خدمات گردشگری جهان. ۱۶۸

رکوردشکنی سهام آمازون، مایکروسافت و فیسبوک؛ رستاخیر پسا کرونا ۱۶۹

شغل هایی که در عصر «پسا کرونا» محبوب می‌شوند. ۱۷۰

تاثیر ویروس کرونا بر تجربه مشتری، تحول تجربه مشتری در بحران کرونا ۱۷۲

ابتکارات صرفه جویانه در ارائه تجربه مشتری.. ۱۷۳

تجربه مشتری در شرایط بحرانی.. ۱۷۳

تجربه مشتری یک مزیت رقابتی غیر قابل رقابت.. ۱۷۴

دوران پسا کرونا و رابطه با مشتری.. ۱۷۴

استراتژی تجربه مشتری مناسب در دوران کرونا ۱۷۴

آسایش احساسی برای مشتریان فراهم کنید. ۱۷۵

تصمیمات مسئولانه اتخاذ کنید. ۱۷۵

مدل مفهومی اقتصاد پساکرونا ۱۷۶

پیش‌بینی مدیرعامل آمازون از اقتصاد پساکرونا ۱۸۲

به دوران پساکرونا خوش‌بینم. ۱۸۲

پارادوکس آمازون در دوران کرونا ۱۸۳

پیش‌بینی مدیرعامل آمازون از اقتصاد پساکرونا ۱۸۶

به دوران پساکرونا خوش‌بینم. ۱۸۷

منابع و مآخذ. ۱۸۹

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۹ ، ۱۸:۴۲
شهاب کازرونی
مکاتب روانشناسی

مکتب تداعی‌گرایی ((Associationism نخستین مکتب روانشناسی بشمار می‌آید موضوع اصلی مکتب تداعی‌گرایی شناخت شناسی است تداعی‌گرایان عقیده داشتند معلومات انسان چیزی جز تصورات حاصل از احساس‌های مختلف از دنیای خارج نیست

دانلود مکاتب روانشناسی

مکاتب روانشناسی
مکتب تداعی گرایی
مکتب ساخت گرایی
ساخت گرایی
روانشناسی
نظریه سه بعدی عواطف وونت
درون نگری
مبانی فلسفی ساخت گرایی
فلسفه‌ مکانیستی
فلسفه تحصل گرایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

مکتب تداعی‌گرایی ((Associationism نخستین مکتب روانشناسی بشمار می‌آید. موضوع اصلی مکتب تداعی‌گرایی شناخت شناسی است. تداعی‌گرایان عقیده داشتند: معلومات انسان چیزی جز تصورات حاصل از احساس‌های مختلف از دنیای خارج نیست.

دانلود مکاتب روانشناسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۹ ، ۱۷:۵۹
شهاب کازرونی

پاورپوینت بررسی حسابداری ذهنی

پاورپوینت بررسی حسابداری ذهنی در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 4196 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی حسابداری ذهنی در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

سروکله حسابداری ذهنی از کجا پیدا شد؟

حسابداری ذهنی چیست؟

حسابدار حقه‌باز یا مهربان!؟

چگونه حسابدار ذهن، منطق ما را گمراه می‌کند؟

حسابداری ذهنی چگونه با معامله‌ها برخورد می‌کند؟

(x و y) در خدمت معادله‌ها و معامله‌ها

بده بستان حسابداری ذهنی و تابع مطلوبیت

دوراهی لغزان نقد و اقساط

خطای قطره‌قطره

حسابداری ذهنی، دوست یا دشمن؟

خلاصه‌ای ازآنچه باهم گفتیم

 

بخشی از متن

مقدمه

حسابداری، بخش بزرگ و مهمی از سیستم‌های مالی را تشکیل می‌دهد. این سیستم، فقط به دفترهای حساب و نرم‌افزارهای مالی محدود نمی‌شود. بزرگ‌ترین و مرموزترین سیستم حسابداری که گاهی خیلی بی‌سر و صدا در مغز ما کار می‌کند، «حسابداری ذهنی» نام دارد. این سیستم، تنها در چهارچوب پول تعریف نمی‌شود و ریشه تمام حساب و کتاب زندگی ما را در برمی‌گیرد. در این مطلب به سراغ حسابداری ذهنی می‌رویم تا از سازوکار آن سر درآوریم و راهکاری برای استفاده هر چه بیشتر از این سیستم پیدا کنیم.

سروکله حسابداری ذهنی از کجا پیدا شد؟

حسابداری ذهنی، مفهومی بود که ریچارد تیلر (Richard Thaler) برای اولین بار آن را بیان کرد. تیلر را می‌توان شوالیه حسابداری ذهنی در نظر گرفت. او دانش‌آموخته دکترای اقتصاد و برنده جایزه نوبل اقتصاد است که بیشتر به خاطر تحقیق‌هایش درزمینهٔ «اقتصاد رفتاری» شناخته می‌شود. «Mental accounting» یکی از دستاوردهای علمی ریچارد تیلر است که باعث درک و ایجاد ارتباط عمیق‌تر بین علم اقتصاد و روانشناسی شد.

حسابداری ذهنی چیست؟

اجازه بدهید تعریفی ساده از این سیستم حسابداری درونی داشته باشیم. حسابداری ذهنی، سازوکار تمام سیستم‌های آشنا و ناآشنای اطراف ما را در برگرفته است؛ فرقی هم نمی‌کند که این سیستم، خانواده‌ای دونفره یا یک شرکت بزرگ با هزاران کارمند باشد؛ چون هرکدام از آن‌ها سیستم حسابداری مخصوص به خودشان را دارند. تنها تفاوت در این است که برای برخی این سیستم حسابداری، مشخص و روشن است و برای عده‌ای دیگر، جایی در پس‌زمینه ذهنشان وجود دارد. سیستم حسابداری ذهنی بر تصمیم‌های مالی‌مان تأثیر مستقیم می‌گذارد و به دنبال روشن کردن منطق پولی ما می‌گردد. به همین دلیل، پیگیری این سیستم و سردر آوردن از شیوه عملکردش می‌تواند یک الگوی درست برای ارزیابی‌های آینده در اختیارمان قرار دهد. در حقیقت وقتی بدانیم تصمیم‌های مالی ما از کجا ناشی می‌شوند، می‌توانیم برای تقویت تصمیم‌های درست و کاهش قدرت تصمیم‌های اشتباهمان یک اقدام هوشمندانه انجام دهیم.

حسابدار حقه‌باز یا مهربان!؟

ما در ذهن خود حساب‌های مختلفی داریم. دسته‌بندی و حتی امکان وجود این حساب‌ها بر عهده سیستم حسابداری ذهنی‌ ما است. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را روشن‌تر کنیم. تصور کنید شما یک کارمند هستید و حقوق این ماه خود را دریافت کرده‌اید. در این حالت، حسابدار ذهنتان که همیشه روشن است دست به کار می‌شود، حقوق شمارا تجزیه و تحلیل کرده و آن را به دودسته «بودجه دوره‌ای» و «هدف خرج» تقسیم می‌‌کند؛ یعنی چیزی شبیه به این:

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۱۷
شهاب کازرونی
دانلود نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی

امیدوارم با دانلود این فایل نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی به صورت پرسپکتیو برای استفاده شرکت های مجریان گاز و مهندسان و دانشجویان تاسیسات مکانیک سیالات مفید باشد

دانلود دانلود نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی

دانلود نمونه نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل dwg
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

امیدوارم با دانلود این فایل نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی به صورت پرسپکتیو برای استفاده شرکت های مجریان گاز و مهندسان و دانشجویان تاسیسات مکانیک سیالات مفید باشد

در این نقشه تمامی موارد طراحی معماری و سازه طبق ضوابط و مقررات شهرسازی و سازمان نظام مهندسی انجام شده و اجرا گردیده است. امیدوارم استفاده از این نمونه فایل برای مهندسان و دانشجویان معماری و عمران و ... مفید باشد.

دانلود دانلود نقشه اتوکد لوله کشی گاز مجتمع 16 واحدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۹۹ ، ۱۱:۳۳
شهاب کازرونی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازشناسی بیان چهره ای هیجان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازشناسی بیان چهره ای هیجان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی


توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازشناسی بیان چهره ای هیجان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 20 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2010 به قبل و بخش پیشینه از 2011 به قبل

- شامل 18 صفحه متن و 2 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
هیجان    
هیجانهای اصلی
نظام عضلانی چهره
جلوههای چهره ارادی و غیرارادی
جلوههای چهره ارادی و غیرارادی
آیا رفتار چهره اکتسابی است یا فطری؟
ارزیابی   
توانش هیجانی 
ویژگیهای توانش هیجانی
رشد توانش هیجانی 
رشد بازشناسی تظاهرات چهرهای
پیشینه تحقیق
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

شواهد زیادی در رابطه با نقش زیاد بازشناسی بیان چهرهای هیجان در اختلالات پسکوتیک وجود دارد که نشان میدهد بازشناسی بیان چهرهای هیجان سهم عمدهای در سازگاری با اسکیزوفرنی دارد. به عنوان مثال چن و همکاران (2010)  مطرح میکنند روابط بین فردی ناسالم در اسکیزوفرنیها در نتیجهی نقص در بازشناسی بیان چهرهای هیجان طرف مقابل اتفاق میافتد. علاوه بر این، بازشناسی بیان چهرهای هیجان از مدتها قبل به عنوان اساسیترین عنصر در ادبیات بالینی اختلالات پسکوتیک مطرح است (ماندال  و همکاران، 1998).

پیشینه تحقیقات

 فیلیپس  و همکاران (1999)، نشان دادند بیماران اسکیزوفرنی (پارانویید و آشفته) دقت کمتری از افراد بهنجار در شناسایی بیان چهرهای هیجان داشتند و فعالیت کمتری از افراد بهنجار در برخورد با محرکهای مرتبط با هیجانها از خود نشان دادند و از میان دو گروه فرعی اسکیزوفرنی، نوع آشفته از نوع پارانویید در بازشناسی چهرهای هیجان ضعیف تر عمل کردند و نوع آشفته در طبقه بندی تنفر غالباً بیشتر از نوع پارانویید از خشم و ترس استفاده میکردند.  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۱۹
شهاب کازرونی

پاورپوینت بازی حاصل جمع صفر

پاورپوینت بازی حاصل جمع صفر در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 19
حجم 3942 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت بازی حاصل جمع صفر در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم بازی مجموع صفر

تاریخچه نظریه بازی مجموع صفر

بازی مجموع صفر و اقتصاد

 

بخشی از متن

مقدمه

بازی «حاصل جمع صفر» یا بازی «مجموع صفر» (به انگلیسی Zero-sum Game) بیانگر موقعیتی است که سود یک شخص با زیان شخص دیگر یکسان باشد، در نتیجه تغییر خالص ثروت یا سود صفر است. بازی مجموع صفر ممکن است بیش از دو بازیکن، یا میلیون‌ها شرکت کننده داشته باشد.

بازی مجموع صفر در نظریه بازی‌ها وجود دارد، اما در مقایسه با بازی غیر مجموع صفر (به انگلیسی non-zero sum Game) رواج کمتری دارد.

پوکر و قمار نمونه‌هایی از بازی مجموع صفر هستند زیرا حاصل جمع سود اشخاص برنده با مجموع مبالغ از دست رفته افراد بازنده برابر است.

بازی‌هایی مثل شطرنج و تنیس، که در آن‌ها یک برنده و یک بازنده وجود دارد نیز جزو بازی‌های مجموع صفر هستند.

در بازار‌های مالی، اختیار معامله (Options) و قراردادهای آتی (futures) نیز مثال‌هایی از بازی مجموع صفر هستند. زیرا در مقابل شخص پیروز معامله، فرد دیگری وجود دارد که در معامله شکست خوره است.

 مفهوم بازی مجموع صفر

در نظریه بازی‌ها، از بازی سکه‌های مطابق (Matching Pennies) به عنوان مثالی از بازی مجموع صفر یاد می‌شود.

این بازی شامل بازیکن A و B انجام است که به‌طور هم‌زمان یک سکه روی میز قرار می‌دهند.

پیروزی در این بازی به جفت بودن سکه‌ها بستگی دارد. چنانچه هر دو سکه شیر یا خط باشند، بازیکن A برنده بازی شده و سکه بازیکن B را تصاحب می‌کند؛ اگر سکه‌ها جفت نباشند، بازیکن B برنده بازی خواهد شد و سکه بازیکن A را از آن خود می‌کند.

این سکه‌های مطابق یک بازی مجموع صفر است زیرا برد یک بازیکن به شکست بازیکن مقابل وابسته است. پاداش بازیکنان A و B در جدول زیر نمایش داده شده است. اعداد درج شده در سلول‌های a و d نمایانگر پاداش بازیکن A، و اعداد موجود در سلول‌های b و c پاداش بازیکن B را نشان می‌دهد.

بیشتر استراتژی‌های رایج نظریه‌های بازی مانند دو‌راهی زندانی (prisoner’s dilemma)، رقابت کورنو (Cournot Competition)، بازی هزار‌پا (Centipede Game) و بن بست (Deadlock) مجموع صفر هستند.

بازی‌های مجموع صفر نقطه مقابل شرایط برد-برد – مانند یک توافق تجاری که باعث رونق مبادلات بین دو طرف می‌شود – یا باخت-باخت، مثل جنگ محسوب می‌شوند.

البته در زندگی واقعی همیشه همه چیز به این واضحی نیست، و تعیین برد و باخت معمولاً کار مشکلی است.

در بازار بورس، اغلب مبادلات به کمک بازی مجموع صفر صورت می‌گیرد. در این نوع از معاملات، طرفین بر اساس خواسته‌هایی که انتظار دارند در آینده به وقوع بپیوندد دست به ریسک کردن می‌زنند، در نتیجه، این نوع از تجارت برای هر دو طرف معامله سود‌مند خواهد بود.

سرمایه گذاری طولانی مدت بازدهی مثبتی در پی خواهد داشت، زیرا از این طریق سرمایه در جریان بوده و به کسب‌و‌کار و روند تولید رونق می‌دهد. رونق کار و تولید، رشد در‌آمد و پس‌انداز را در پی خواهد داشت که در نتیجه سرمایه لازم برای ادامه چرخه سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۴۱
شهاب کازرونی
پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم کلیه دروس 943 اسلاید

پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم کلیه دروس 943 اسلاید

دانلود پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم کلیه دروس 943 اسلاید

پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم دبستان تمام دروس 1139 اسلاید
 کل دروس مطالعات هفتم 
 پاورپوینت مطالعات هفتم 
 اسلاید فصل یک تا 12 مطالعات هفتم 
 پاورپوینت مطالعات هفتم دبستان 
 فایل ورد تمام درسهای مطالعات هفتم 
 پک کامل درسهای مطالعات هفتم دبستان 
 پاورپوینت دروس مطالعات هفتم
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 44852 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 943

توضیحات :

پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم کلیه دروس 943 اسلاید

دارای 943 صفحه

24 درس و 12 فصل

از فونتهای سری B فارسی استفاده شده است

 

فهرست فصلها و درسها :

 

 

 

فصل اوّل: حقوق و مسئولیت های ما 1

درس ١: من حق دارم 2

درس ٢: من مسئول هستم 6

 

 

فصل دوم: قانون 13

درس ٣: چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم؟ 14

درس ٤: قانون گذاری 17

 

فصل سوم: مقابله با حوادث 21

درس ٥: همدلی و همیاری در حوادث 22

درس ٦: بیمه و مقابله با حوادث 26

 

فصل چهارم: تولید، توزیع، مصرف 31

درس ٧: تولید و توزیع 32

درس ٨: مصرف 37

 

فصل پنجم: محیط زندگی خود را بشناسیم 43

درس ٩: من کجا زندگی می کنم؟ 44

درس ١٠ : ایران، خانه ی ما 50

 

فصل ششم: از زیستگاه های ایران حفاظت کنیم 57

درس ١١ : تنوّع آب و هوای ایران 58

درس ١٢ : حفاظت از زیستگاه های ایران 64

 

فصل هفتم: جمعیت و منابع 73

درس ١٣ : جمعیت ایران 74

درس ١٤ : منابع آب و خاک 79

 

فصل هشتم: گردشگری در ایران 89

درس ١٥ : گردشگری چیست؟ 90

درس ١٦ : جاذبه های گردشگری ایران 94

 

فصل نهم: سرزمین ما، کاوش در گذشته های دور 103

درس ١٧ : میراث فرهنگی و تاریخ 104

درس ١٨ : قدیمی ترین سکونتگاه های ایران 109

 

فصل دهم: شکل گیری امپراتوری های بزرگ در ایران باستان 117

درس ١٩ : آریایی ها و تشکیل حکومت های قدرتمند در ایران 118

درس 20 : امپراتوری های ایران باستان چگونه کشور را اداره می کردند؟ 123

 

فصل یازدهم: اوضاع اجتماعی اقتصادی ایران باستان 131

درس ٢١ : اوضاع اجتماعی ایران باستان 132

درس ٢٢ : اوضاع اقتصادی در ایران باستان 137

 

فصل دوازدهم: فرهنگ و تمدن ایران باستان 143

درس ٢٣ : عقاید و سبک زندگی مردم در ایران باستان 144

درس ٢٤ : دانش و هنر در ایران باستان 150

 

بخشی از متن اسلاید :

حقوق و مسئولیت های ما

فصل 1

حوزه های موضوعی:

•نظام اجتماعی

•فرهنگ و هویت

•فضا و مکان

یکی از نیاز ها و ضرورت های مهمِّ زندگی ما آشنایی با حقوق و مسئولیت هایمان است.

به عبارت دیگر، هر فردی باید هم با حقوق خود آشنا باشد و هم وظایف خود را بداند و آنها را انجام دهد.

حتماً تاکنون عبارت هایی از قبیل این حق من است یا نباید حق کسی را پایمال کرد، را شنیده یا به کار برده اید.

آیا درباره ی موضوع حق یا حقوقی که افراد نسبت به یکدیگر دارند فکر کرده اید؟

از سوی دیگر، همواره گفته می شود که همراه با هر حقّی مسئولیت و تکلیفی وجود دارد. این به چه معناست؟

در این فصل شما با نمونه هایی از حقوق و مسئولیت های خود آشنا می شوید.

•شما با آموختن این فصل و انجام فعاّلیت های آن درمی یابید:

- منظور از حق و مسئولیت چیست؟

- حقوق ما در خانه و مدرسه و محیط زندگی کدام اند؟

- ما چه مسئولیت هایی نسبت به خود، دیگران و محیطی که در آن زندگی می کنیم داریم؟

- تکلیف ما در مقابل خداوند متعال چیست؟

درس 1


من حق دارم

همه ی ما مخلوق خداوند هستیم.

خداوند انسان را عزیز و محترم و گرانقدر آفریده و درباره ی گرامی بودن مقام او در قرآن فرموده است:

فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم... .....و آنها را بر بسیاری مخلوقات دیگر برتری بخشیدیم.

سوره ی اسراء، آیه ی 70

من حق دارم

خداوند با آفرینش انسان، حقوقی به او اعطا کرده است.

منظور از حق چیزهایی است که یک انسان به دلیل مقام انسانی اش ، شایستگی داشتن آنها را دارد.

انسان ها از ابتدای خلقت و تولد دارای حقوق طبیعی می شوند.

و...

 

**کلیه متن پاورپوینت طبق درس می باشد

دانلود پاورپوینت مطالعات اجتماعی هفتم کلیه دروس 943 اسلاید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۹ ، ۲۱:۵۹
شهاب کازرونی
ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

دانلود ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

توضیحات:

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

تعداد صفحه : 31 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

خلاصه ای از کار:

اضطراب

اضطراب که نوعی احساس ترس و ناراحتی بی دلیل است، نشانة بسیاری از اختلالات روان شناختی محسوب می شود که اغلب به وسیلة رفتارهای دفاعی مانند فرار از یک موقعیت ناخوشایند یا انجام یک عمل طبق نظم و آئین معین کاهش می یابد. به هر حال، اضطراب نشانة اصلی و مشترک تمام اختلالاتی است که در این طبقه قرار می گیرند. این اختلالات عبارتنداز: اضطراب تعمیم یافته[1]، اختلال رعبی[2]، فوبی[3]، وسواس فکری و عملی[4]، و اختلال استرس پس از ضایعة روانی. در DSMII ، این اختلالات نوروز محسوب شده، اضطراب تعمیم یافته، تحت عنوان اضطراب مزمن؛ اضطراب رعبی، تحت عنوان حمله های اضطرابی حاد؛ فوبی، تحت عنوان نوروز فوبی؛ و اختلال وسواس فکری و عملی، تحت عنوان نوروز وسواس فکری و عملی طبقه بندی شده بودند(آزاد، 1382).

.................

اضطراب تعمیم یافته GAD:

ویژگی عمدة این اختلال ترس از آینده است. این ترس بی اساس بوده و به موضوع معینی مربوط نمی شود. به طوری که هر آن ممکن است بیمار

..............

شیوع GAD:

در یک نمونة اجتماعی، میزان شیوع 1 سالة اختلال اضطراب فراگیر تقریباً 3 درصد، و شیوع مادام العمر آن 5 درصد بود. در کلینیکهای اختلال اضطرابی، تقریبا یک چهارم از افراد، به اختلال اضطراب فراگیر به عنوان اختلال اصلی یا اختلال همراه دچار هستند(انجمن روانپزشکی آمریکا، 1384).

................

درمان اختلال اضطراب فراگیرGAD :

خیلی از درمانجویان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر با پزشک خانواده مشورت می کنند و به دنبال رهایی از مشکلات «عصبی» یا اضطراب

.............

اختلال وحشت زدگیPanic :

اضطراب رعبی برخلاف اضطراب تعمیم یافته، شامل حمله های شدید ترس و وحشت است که تمرکز یافته و به موقعیت

............

شیوع اضطراب وحشت زدگی Panic:

گرچه میزان شیوع اختلال وحشت زدگی (همراه با گذر هراسی یا بدون آن) درطول زندگی در نمونه های اجتماعی تا 5/3 درصد گزارش

..................

درمان شناختی رفتاری[5] برای اختلال وحشتزدگی :

مدل های شناختی و شرطی سازی اختلال وحشتزدگی به تدوین درمان های جدیدی کمک کرده اند که در دهها تحقیق اجرا شده در چندین کشور دنیا ثابت شده که بسیار موثر هستند. گرچه این درمان ها تا اندازه ای تفاوت دارند اما هر یک ن

...............

فوبی Phobi:

فوبی ترسی است دائمی از بعضی اشیا یا موقعیتها که هیچ خطر واقعی برای شخص نداشته و بی تناسب با جدی بودن واقعی آنها اغراق آمیز شده است. فوبی از واژة یونانی فوبوس (نام خدای ترس یونان) گرفته شده است که با نقاب به صورت و زره بر تن برای ترساندن دشمنان در صحنه ظاهر می شد.فوبی ممکن است نه فقط به یک ترس مخصوص نسبت به بعضی اشیا یا موقعیتها دلالت کند، بلکه ممکن است به یک الگوی کلی ترس و رفتار اجتنابی دلالت داشته باشد، تاثیر کلی که این نوع ترس به روش کلی زندگی فرد دارد، در 1968 اسنیت را بر آن داشت که معتقد شود باید عبارت" ترسهای مربوط به ناایمنی نامشخص" جایگزین ترس از مکانهای سرباز شود (آزاد، 1382).

...............

شیوع فوبی:

مطالعات همه گیری شنا

 


[1] . generalized anxiety

[2] . panic disorder

[3] . phobia

[4] . obsessive compulsive

[5] . Cognitive-Bihavioral Therapy

دانلود ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۹ ، ۱۸:۵۱
شهاب کازرونی
ادبیات نظری تحقیق خطرجویی

ادبیات نظری تحقیق خطرجویی

دانلود ادبیات نظری تحقیق خطرجویی

ادبیات نظری تحقیق خطرجویی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

توضیحات :

ادبیات نظری تحقیق خطرجویی در 34 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

خلاصه ای از کار:

مقدمه:

خطرجویی در ادبیات رشد به­عنوان انجام رفتارهایی که با احتمال نتایج نامطلوب همراه است تعریف می­شود(بیث-ماروم و فسچهف، 1997). بسیاری معتقدند که توانایی در شناسایی موقعیت­های بالقوه خطرناک، و توانایی دوری گزیدن از خطرات شدید، جزء مهمترین مهارت­هایی است که فرد قادر به داشتنآنهاست چرا که هر کس در طول زندگی خود ممکن است با موقعیت­هایی مواجه شود که می­تواند برای او مخاطره­آمیز باشد، مخصوصاً در دوره کودکی و نوجوانی که روبرو شدن با خطرات از اهمیت بیشتری برخوردار است(گارون و مور، 2004). این مسئله هم‌چنین از چشم­اندازهای مختلف غیرتجربی نیز (مانند، سیاست‌گذاران فدرال) تایید شده که خطرجویی کودکان و نوجوانان، احتمال پیامدهای بزرگ را افزایش می­دهد. همچنینپژوهش­های خطرجویی کودکان و نوجوانان در مبحث حقوق نوجوانان، حفظ سلامتی و مجرمیت کیفری کاربرد دارد(کافمن و استینبرگ، 2000).

.............

ادراک خطر در نوجوانان

برخی از پژوهشگران چنین بحث کردند که کودکان و نوجوانان موقعیت­های خطرجویی را پایین­تر از حد معقول ارزیابی می‌کنند. یکی از نظراتی که با این جریان کلی همسو و بر مبنای کارهای نظری کلاسیک استوار است، این است که نوجوانان از لحاظ شناختی خود-­محور هستند و بنابراین نسبت به آسیب­پذیری شخصی در برابر پیامدهای ناگوار خطر، سوءتفاهم دارند (وارتانیان[1]، 2000). تحقیقات جاری در پشتیبانی از این نظریه به طور اندکی محدود است. بارون، گراناتو، اسپرانسا و تئوبال[2] (1993) دریافتند، بچه­های 7 تا 15 ساله­ای که از آنها خواسته شده بود درباره یک مسئله پیچیده قضاوت کنند، تمایلی به استفاده از اطلاعات قبلی درباره احتمالات و بسامد پیامدها در فرایند تصمیم­گیری جاری خود نداشتند.

............

رشد هیجانی و خطرجویی

پژوهشگران اخیراً توجه به نقش بالقوه هیجانات در رفتارهای خطرجویی و فرایند تصمیم­گیری را آغاز کرده­اند، به طور کاملاً آشکار ارتباط بین هیجانات و تصمیم­گیری، دوسویه است و پیامد مثبت یا منفی یک تصمیم می­تواند عمیقاً احساسات تصمیم­گیرنده را تحت تأثیر قرار دهد (شوارز[3]، 2000). برخی حتی اعتقاد بر این دارند که نظریه­های شناختی تصمیم­گیری، اشتباهاً بیش از حد بر احتمالات کلیشه­ای تأکید کرده­اند وغافل از آنند که هیجانات در فرایند تصمیم­گیری نقش دارند (داهل[4]، 2003).

...............

تصمیم­گیری هیجانی

شاید برجسته­ترین پژوهشگران تصمیم­گیری هیجانی، دامازیو، بچارا و همکاران فرضیه شاخص جسمانی(SMH[5]) باشند. فرضیه شاخص جسمانی براین اعتقاد استوار است که، تصمیم‌گیری در موقعیت­های خطرناک و مبهم توسط پاسخ­های هیجانی به پیامد­های مثبت و منفی هدایت می­شود. هیجانات و احساسات به واسطه یادگیری پیش­بینی نتایج، به سناریوهای معین، مرتبط می­شوند. وقتی یک شاخص جسمانی منفی با یک پیامد خاص همراه می­شود، ترکیب عملکردها به عنوان یک زنگ هشدار عمل می­کنند. در عوض وقتی که با یک شاخص جسمانی مثبت همراه شود، به یک علامت مشوق تبدیل می­شود(دامازیو، 1994).

............

تنظیم هیجانی و تکانشگری

همانطور که ذکر شد، تنها یکی از دو مسیری که تحول هیجانی را به خطرجویی متصل می­کند رویکرد تصمیم­گیری هیجانی است. رویکرد دیگر با توجه به سود و زیان بالقوه یک رفتارخاص، پیشنهاد می‌دهد که رفتارهای خطر­جویی ناشی از تکانشگری است. این رویکرد که شدیداً بر ارتباط بین تکانشگری و تنظیم هیجانی تأکید دارد، پیشنهاد می­دهد که دلیل تکانشگری می­تواند ناشی از عدم توانایی در بازداری پاسخ بازتابی جهت تلاش

................

رشد اجتماعی و خطرجویی

بسیاری، تحول خطرجویی را از دید تحول اجتماعی بررسی کرده و می­کنند. طرفداران این رویکرد تأکید دارند که کودک در درون یک بافت اجتماعی و فرهنگی رشد کرده، که خود این بافت در حال تغییر و تحول است و به علاوه پیوسته با رشد کودک در تعامل است (روگوف[6]، 1998).

..........

خطرجویی و نقش والدین

اغلب پژوهشگران علاقه­مند به رشد اجتماعی و خطرجویی، تأثیر ارتباطات اجتماعی خاص بر خطرجویی را مورد مطالعه قرار داده­اند. در این دیدگاه، هیچ ارتباطی بیشتر و جدی­تر از ارتباط بین والدین و فرزندان مورد بررسی قرار داده نشده است. یک رویکرد والدگری که بر اساس نظریه دلبستگی باولبی[7] قرار دارد، ارتباط بین کیفیت رابطه والدین و فرزندان را، از کودکی تا نوجوانی، با تمایلات خطرجویی در نوجوانی مورد مطالعه قرار داده است (برگر[8] و همکاران، 2005).

...............

خطرجویی و نقش همسالان

پژوهش­های رشدی کلاسیک نشان می­دهند که در پی رشد، در زمان صرف شده با بزرگسالان و همسالان تغییراتی به وجود می­آید، این گونه که همراه با رشد، کودکان زمان کمتری را با بزرگسالان و زمان بیشتری را با همسالان خود

..........

خطرجویی و نقش تعامل والدین و همسالان

تأثیرات والدین و همسالان بر خطرجویی کودکان و نوجوانان، آنچنان که در بالا ذکر شد کاملاً جدای از یکدیگر نیستند. در واقع بسیاری بر تعامل والدین، همسالان و دیگر عوامل اجتماعی در رشد تمایلات خطرجویی در نوجوانان تأکید دارند (پتیت و همکاران، 2001). به عنوان نمونه دوج و پتیت (2003) در­یافتند که شیوه­های والدگری

...............

عوامل محافظت­کننده[9]

پژوهش­ها نشان می­دهند که مشکلات رفتاری برونسازی شده (مثل پرخاشگری و بزهکاری) و درونسازی شده (مثل اضطراب و افسردگی) که در اوایل زندگی رشد می­کنند، با خطر نسبتاً بالای مشکلات روانشناختی دیرپا در ارتباطند (اریکسون، کاتر، اندرشید و اندرشید[10] ، 2010).

.............

منابع:

 

خطرجویی

مقدمه:

خطرجویی در ادبیات رشد به­عنوان انجام رفتارهایی که با احتمال نتایج نامطلوب همراه است تعریف می­شود(بیث-ماروم و فیسچ­هف، 1997).

بسیاری معتقدند که توانایی در شناسایی موقعیت­های بالقوه خطرناک، و توانایی دوری گزیدن از خطرات شدید، جزء مهمترین مهارت­هایی است که فرد قادر به داشتنآنهاست چرا که هر کس در طول زندگی خود ممکن است با موقعیت­هایی مواجه شود که می­تواند برای او مخاطره­آمیز باشد، مخصوصاً در دوره کودکی و نوجوانی که روبرو شدن با خطرات از اهمیت بیشتری برخوردار است(گارون و مور، 2004). این مسئله هم‌چنین از چشم­اندازهای مختلف غیرتجربی نیز (مانند، سیاست‌گذاران فدرال) تایید شده که خطرجویی کودکان و نوجوانان، احتمال پیامدهای بزرگ را افزایش می­دهد. همچنینپژوهش­های خطرجویی کودکان و نوجوانان در مبحث حقوق نوجوانان، حفظ سلامتی و مجرمیت کیفری کاربرد دارد(کافمن و استینبرگ، 2000).

داده­های ملی اخیر جمع­آوری شده توسطمرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری­ها[11](2004) در آمریکا نشان داده­اند که حدوداً 28% شش ساله­ها، 43% هفت ساله­ها، 54% هشت ساله­ها، 65% نه ساله­ها، 76% ده ساله­ها، 79% یازده ساله­ها و 83% دوازده ساله­ها (که تقریبا با 12-13-14-15-16-17 و 18 ساله­ها نیز مطابق است) الکل را تجربه کرده­اندو 37% از 9-10-11 و 12 ساله­ها دوره­های مصرف سنگین مواد را گزارش داده­اند و 52% از 9 ساله­ها، 58% از ده ساله­ها، 60% از یازده ساله­ها، و 65% از 12 ساله­ها، سیگار کشیدن را امتحان کرده­اند.حقیقت این است که هر سال نوجوانان بیشتری در این رفتارها درگیر می­شوند. به‌علاوه، این گونه رفتارهای خطرناک، که به­طور وسیع به­عنوان تهدیدی برای سلامت نوجوانان مورد تایید قرار گرفته استبه طور احتمال، قوی­ترین حمایت از این موضوع باشد که، فهم عوامل زیربنایی خطرجویی نوجوانان، امری مهم و ضروری است.

متأسفانه نظریه­های اندکی دستاورد­ها و نظرات چشم­اندازهای پژوهشی مختلف را یکپارچه کرده­اند. نظریه "رفتار مشکل­آفرین" جسر و همکارانش، از استثنائات قابل­توجه این مسئله است، که پهنه­ای از مولفه­های مختلف حوزه پژوهش­های رشدی را دربر می­گیرد و می­تواند برای مجموعه بیشتری از رفتارهای خطرجوییاستفاده شود(دنووان[12] و جسر، 1985)

طبق نظریه PBT[13]، رفتارهای مشکل­آفرین نوجوانان از طریق متغیرهای ساختار اجتماعی از نظر رشدی پیش­بینی می­شوند(مثل، آموزش والدین، شغل، مذهب، جهان­بینی، ساختار خانواده، جو خانه و تاثیرات همسالان و رسانه). این عوامل اجتماعی با یکدیگر تعامل برقرار می­کنند و یک سیستم شخصیتی را ایجاد می­کنندشامل عوامل انگیزشی، عقاید و خودکنترلی و یک سیستم محیطی ادراک شده، که مرکب است از ادراک حمایت والدین، حمایت همسالان، و تعامل والدین-نوجوان. مولفه‌های این سیستم، به­عنوان عوامل خطرساز و یا عوامل محافظت­کننده برای رفتارهای مشکل­آفرین و بالقوه خطرناک مفهوم­سازی می­شوند(جسر، 1993).

فرض رشدی اصلی دیدگاه PBT این است که رفتارهای خطرناک طی نوجوانی افزایش می‌یابد، زیرا نوجوانان، درگیری در این رفتار­ها را به­عنوان علامت استقلال در نظر می­گیرند. در این حالت، عوامل ساختار اجتماعی، نه‌تنها سیستمیایجاد می­کنند که درگیری در رفتارهای مشکل­آفرین را تعیین می­کند، بلکه مسبب شروع آن­ نیز هستند. فرض دیگر این است که درنتیجه خشکی سیستم پیشنهاد شده، نوجوانانی که نشانه‌های مشکل رفتاری را آشکار می­سازند، به­طور منظم و مداوم در اعمال ناایمن درگیر می­شوند. این به آن معنا است که معمولا تعامل اجزای مختلف این سیستم باعث حفظ و حتی افزایش وضعیت یک فرد می­شود، به عنوان مثال والدین خطرجو، روابط والد-کودک نامناسب، همسالان بزهکار، برنامه­های تلوزیونی مروج خشونت، رابطه­ی جنسی و بزهکاری، همگی باعث تثبیت و افزایش رفتارهای خطرجویی در نوجوانی می­شود که خود نیز گرایشات خطر­جویی دارد و بالعکس (دونووان و جسر، 1985).

مدل زیست­-­روانشناختی دوج و پتیت[14](2003) پیرامون مشکلات سلوک مزمن، نیز به­طور قابل توجهی، یک نتیجه کلی بین نظریه­ها ارائه می­دهد که به­طور متمرکز به موضوع رشد و تحول خطرجویی مربوط می‌شود. این مدل پیشنهاد می­دهد که عوامل خطر زیستی (مثل جنسیت و استعداد یا زمینه خوی دشوار) و عوامل خطر فرهنگی- اجتماعی(مثل وضعیت اجتماعی-اقتصادی، نظم و انضباط خشن والدین، طرد همسالان و تأثیرات موقعیتی) درکنار فرایندهای شناختی و هیجانی(ساختار دانش، اظهارات خود و دیگران و الگوهای پردازش اطلاعات اجتماعی)، احتمال رشد اختلالات رفتاری مزمن و تمایلات پرخاشگرانه را در یک فرد نشان می­دهد. بنابراین، به دنبال این مدل، آن­هایی که به احتمال بیشتر، موقعیت­های محرک خشم و پرخاشگری (شامل کودکان والدین خشن و آن­هایی که توسط همسالان طرد می­شوند) را تجربه می­کنند کمترین آمادگی را جهت رسیدگی و مدیریت این موقعیت­ها دارند(بیولوژی همراه با تجارب قبلی یک فرایند پردازشی شناختی و هیجانی محرک را شکل می­دهند).

در آخر هرچند این مدل، عوامل اجتماعی، زیستی، شناختی و هیجانی را مورد توجه قرار داده است، مانند نظریه رفتار مشکل­آفرین جسر، اما به طور وسیعی نسبت به پژوهش­های بنیادی و رشدی حوزه خطرجویی شناختی و هیجانی بی­توجه بوده است، در حالی که رویکردهای شناختی و هیجانی به خطرجویی نکات مفید و قابل تأملی در تبیین این مسئله ارائه می­دهند. به جز این استثنائات قابل توجه، یکپارچگی بین رویکردی اندکی در میان مطالعات و تئوری­های رشدی بوجود آمده است(بویر، 2006).

 

ادراک خطر در نوجوانان

برخی از پژوهشگران چنین بحث کردند که کودکان و نوجوانان موقعیت­های خطرجویی را پایین­تر از حد معقول ارزیابی می‌کنند. یکی از نظراتی که با این جریان کلی همسو و بر مبنای کارهای نظری کلاسیک استوار است، این است که نوجوانان از لحاظ شناختی خود-­محور هستند و بنابراین نسبت به آسیب­پذیری شخصی در برابر پیامدهای ناگوار خطر، سوءتفاهم دارند (وارتانیان[15]، 2000). تحقیقات جاری در پشتیبانی از این نظریه به طور اندکی محدود است. بارون، گراناتو، اسپرانسا و تئوبال[16] (1993) دریافتند، بچه­های 7 تا 15 ساله­ای که از آنها خواسته شده بود درباره یک مسئله پیچیده قضاوت کنند، تمایلی به استفاده از اطلاعات قبلی درباره احتمالات و بسامد پیامدها در فرایند تصمیم­گیری جاری خود نداشتند.

پژوهشگران دریافتند که نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان جوان (اوایل تا اواسط 20 سالگی) فاقد مهارت­های شناختی لازمجهت تصمیم­گیری پیرامون گزینه­های جایگزین و تخمین احتمال پیامدها هستند. این مطالعه نیز دارای مشکل قابل توجهی بود، یعنی خطرات عنوان شده در سؤالات، کاملا به بزرگسالان مربوط می­شد( به طور مثال، از شرکت­کنندگان خواسته شد تا خطر جراحی پلاستیک و رضایت به این کار را تخمین بزنند). هرچند احتمال دارد که بزرگسالان این نمونه نیز تجارب قبلی نه­چندانی در این زمینه داشته باشند، این خطرات خاص ممکن است به راحتی زمینه را برای برتری پاسخ­های بزرگسالان فراهم آورد، زیرا سیاست­های اجتماعی جاری، مانع گرفتن چنین تصمیماتی توسط نوجوانان می­شود و از این رو مانع از هرگونه تجربه قبلی در این زمینه برای نوجوانان می­باشد (هالپرن-فلشر و کافمن، 2001).

از جهت تفاوت­های فردی، بنتین و اسلویک (1993) به این نتیجه رسیدند که نوجوانان خطرجو، رفتارهای خطرناک را به طور بالقوه نسبت به نوجوانان دیگر، کمتر خطرناک و بیشتر مفید ارزیابی می­کنند. این مطالعه از جهت حجم نمونه نسبتا کوچک(41=n)، محدودیت دارد، اما از نظر تحلیلی، طیف نسبتا وسیعی از رفتارهای خطرناک را در بر دارد.

هالپرن-فلشر و کافمن (2001)، در یک مطالعه دقیق­تر و با یک نمونه بزرگتر(577=n)، دریافتند که رابطه­ی معکوسی بین سن (از ابتدای نوجوانی تا ابتدای بزرگسالی) و تصور آسیب­پذیری وجود دارد. مخصوصاً این مطالعه نشان داد که نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان جوان (در اواسط 20 سالگی)، متمایلند که آسیب‌پذیری خود را در برابر پیامدهای منفی خطرات، به نحو بارزی دست بالا تخمین بزنند. در مقایسه با آنچه که در بالاگفته شد، این مطالعات در مجموع نشان می­دهند که، وقتی به نوجوانان خطراتی ارائه می­شود که ممکن است به طور واقعی با آنها مواجه شوند و احتمال داشتن تجربه در آنها را دارند،(مثل مصرف الکل، سیگار کشیدن، مصرف مواد و رفتارهای جنسی)، آنها خطرات را مشابه با بزرگسالان مورد ارزیابی قرار می‌دهند، خود را در برابر خطرات آسیب‌ناپذیر نمی­دانند و ممکن است حتی آسیب‌پذیری خود را دست بالا تخمین بزنند. درحال حاضر شاید قابل قبولترین نتیجه­ای که از این مطالعات می­توان گرفت، امکان تحول شناختی در سال­های نوجوانی­است که ممکن است در مهارت­های تصمیم­گیری و رفتار خطرجویی نوجوانان سهیم باشد.

 


[1]. Vartanian

[2]. Baron, Granato, Spranca, and Teubal

[3]. Schwarz

[4]. Dahl

[5]. Somatic Marker Hypothesis

[6]. Rogoff

[7]. Bowlby

[8]. Berger

[9]. Protective Factors

[10]. Eriksson, Cater, Andershed & Andershed

[11]. Centers for Disease Control & Prevention

[12]. Donovan

[13]. Problem Behavior Theory

[14]. Dodge & Pettit

[15]. Vartanian

[16]. Baron, Granato, Spranca, and Teubal

دانلود ادبیات نظری تحقیق خطرجویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۹ ، ۱۱:۰۳
شهاب کازرونی