آپلود عکس

آپلود عکس


آپلود عکس بایگانی فروردين ۱۴۰۰ :: موسسه هاشوری

موسسه هاشوری

Hashoori Agency
موسسه هاشوری

Hashoori Agency

کلمات کلیدی

پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن

پاورپوینت تعریف موزه و بررسی موزه هنرهای عالی آتلانتا

powerpoint

(نگرانی بیهوده درباره سلامت خود)

پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم دبستان تمام دروس 557 اسلاید .

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

تحقیق تعریف بزهکاری .

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ناکامی (فصل دوم)

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی.

معادله موریسون (تشریح کلی معادله به همراه مثال حل شده)

مدیریت تکامل سازمانی

مجموعه سوالات عمومی آزمون های استخدامی تمامی رشته ها.

پاورپوینت املای مقطع ابتدایی .

پاورپوینت قاعده آموزی برای رفع اشکالات املایی ابتدایی

معادله موریسون (تشریح کلی معادله به همراه مثال حل شده) .

پاورپوینت Endnote ابزارها و امکانات لازم برای استفاده از نرم افزار

پاورپوینت مدیریت فناوری و طراحی شغل.

طرح جدید اعلامیه ترحیم به صورت لایه باز (فتوشاپ) .

انقلاب فروش در اینستاگرام .

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرایی میانقاب غیر سازه ای بدون بازشو

آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن

فاکتور لایه باز فروشگاه کیف و کفش

پاورپوینت کارمندیابی منابع انسانی؛ روابط کارکنان و مذاکرات جمعی .

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری سازمان

ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد

برنامه درسی. تو تابستون کم بخون و زیاد کیف کن عالی از مهر شروع کن .

دانلود پاورپوینت آسیب های ورزش فوتبال .

پاورپوینت فصل چهارم کتاب نظریه سازمان

۱۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود)
 

پروتکل درمان شناختیرفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 66
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل
 

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

ویژگی های کلی محصول :

 

آماده سازی در 13 جلسه درمان و ارزیابی ( 3 جلسه ارزیابی + 10 جلسه درمانی)

شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 13 جلسه ارزیابی و درمان ، پرسشنامه ها و فرم های مربوطه و منابع

توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه

در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه 14 فاصله خطوط 1.5

رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده

برگرفته از فصل 11 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .

نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

 

فهرست مطالب :


معرفی

مفهوم و تشخیص

طبقه بندی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا

طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت

تقویت حسگر های عصبی

تکنیک های رفتاری

 برنامه های رفتار شناسی ساختاری

 درمان تفسیرات فاجعه بار و فرضیه های نامناسب

پروتکل درمان و شرح جلسات ارزیابی و درمان

منابع

ضمیمه ها

 

بخشی از متن :

 

معرفی:

یکی از ریشه دار ترین آن ها در توصیف هیپوکاندریا دشواری تفهیم در درمان آن است. اکثر درمانگاه ها هیپوکاندریا را به عنوان یک موضوع تغییر ناپذیر با یک پیش بینی بسیار بد در نظر می گیرند. دلایل مختلف برای توجیه این تصور منفی ارائه شده است  (Barsky,Geringer & Wool, 1988a). در وهله ی اول، هیپوکاندریک ها با مخالفت در برابر مداخله های پزشکی همراه با عوارض ، تشدید علائم یا ارائه ی درخواست های جدید که جایگزین قبلی ها هستند، واکنش نشان می دهند. در وهله ی دوم ، آن ها از آن جا که معتقدند مشکلشان منحصرا فیزیکی است، به خوبی یک مقاومت روانی نشان می دهند. در نهایت، آن ها بیمارانی هستند که از یک سو به صورت وابسته به پزشکان خود ظاهر شده و از سویی دیگر خصمانه و با تمایل پیشنهاد کمک از آن ها را رد می کنند که به ناچار مانع برقراری یک پیوستگی درمانی مناسب است. به هر حال، حتی تشخیص هیپوکاندریا یک مشکل باالقوه در درمان است

 

طبقه بندی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا

 

DSM-IV (APA, 1994) هیپوکاندریا را در یک طبقه ی کلی از اختلالات حالت جسمانی قرار می دهد که ویژگی رایج که این گروه از اختلالات را مشخص می کند" حضور علائم فیزیکی است که یک شرایط کلی پزشکی می خواهد" و به طور کامل با یک وضعیت پزشکی کلی ، با اثرات مستقیم از یک ماده روانگردان یا با هر اختلال ذهنی دیگری ( مانند اختلال استرس و اضطراب )، شرح داده نمی شود. علائم باید موجب درمان چشمگیر اختلالات یا معضلات جامعه، اشتغال یا سایر موارد عملکردی باشد. طبق پیشنهاد
 Clark, Watson & Reynolds (1995)  تعریف ارائه شده توسط DSM-IV از اختلالات جسمانی شامل اختلالاتی مانند هیپوکاندریا یا اختلالات بدنی نمی شود. پس مشخصه ی اصلی آن ها هیچ نشانه ی فیزیکی ای ندارد. به همین دلیل ، Clark (1995) نشان داد از جمله احساسات اشتباه افراد درباره ی خود در مورد نشانه های جسمی و ویزگی های ظاهری در اختلالات عصبی است.........

 

نمونه ای از جلسات درمانی :

 

پروتکل درمان:

این بخش به طور مختصری از برنامه ی درمانی می گوید که ما از طرح پیشنهادی  Salkovskis and Warwick (Salkovskis, 1989, 1991; Salkovskis & Warwick, 1986; Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1989, 1990) ساخته بودیم.

پروتکل ما در حال حاضر شامل 2 مرحله است، اولی با ارزیابی مشکل در ارتباط است و دومی شامل هسته ای از درمان بخوردار است.


مرحله ی ارزیابی:

فرآیند ارزیابی در 3 جلسه انجام می شود. به طور کلی پیشنهادات خارجی ( جدول 2 ) را دنبال می کند. دو جلسه ی اول برای تقویت آگاهی از مشکل با استفاده از اطلاعات کلامی که از بیمار گرفته می شود انجام می شود.
این اطلاعات می تواند با استفاده از یادآوری بالینی و یک پرسشنامه ی بیوگرافی که دیدگاه کامل تری از وضعیت زندگی بیمار می دهد تکمیل شود.

 

موضوعات جلسه ی 1 و 2 و 3 مرحله ارزیابی:

...........

...........

..........

 

 

فاز درمان :

 

درمان، تلاش برای دستیابی با اهداف زیر است(Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1990):
1.    تشخیص فرضیه های نامناسب در مورد نشانه های جسمانی، بیماری و رفتار های سلامتی و جایگزین کردن آن ها با رفتار های منطبق تر
2.    مدیریت برای نشان دادن علائم جسمانی غیر آسیب شناسانه به علل خوشخیم با احتمال بالاتری از وقوع
3.    سرکوب رفتار های مشکوک مرتبط با حفظ تمایل بیش از حد به سلامتی.

 

برنامه ی درمانی طراحی شده که در طی 10 جلسه اعمال شد، هریک حدود یک ساعت ( به جز اولی که کمی طولانی تر بود ) برای دوره یک هفته ای طول کشید. جلسات به 3 شکل مختلف تشکیل شد: فاز اول ، گسترش مدل و ایجاد سازگار ی ( جلسات 1 و2 )، فاز دوم، استراتژی های معالجه ( جلسات 3،4،5،6،7،8،) و فاز سوم، پیشگیری از عود کردن  ( جلسات 9 و 10 ). توصیه شده که استراتژی های درمان متنوعی اعمال شود که برنامه با قوانین کلی ارائه شده در جدول 3-11 تهیه شود.

 

فرموله بندی مدل و ایجاد سازگاری ( مصالحه )


 برنامه ی جلسه اول:

 

1.    معرفی این فرضیه که بیمار براین باور است مشکل را توضیح دهد. ( اختلال جسمانی)
2.    پیشنهاد یک فرضیه جایگزین جدید ( مشکل اضطراب ) توضیح به بیماری درباره ی :
a.    اضطراب چیست؟
b.    اهمیت پذیرش اضطراب
c.    راه های نشان دادن اضطراب
d.    ارتباط بین تفکرات، احساس و رفتار ها
e.    ارائه ی مدل رفتار شناسی Warwick and Salkovskis از هیپوکاندریا با استفاده از مثال " فوبیای قلبی"
f.    توضیح یک مدل مشابه با مورد بیمار
3.    تکلیف خانه

 

شرح جلسه :

1-    معرفی فرضیه که بیمار باور دارد مشکلش را  توضیح دهد ( اختلال ارگانیک ) . جلسه با یک سنتز از اطلاعات بیمار در رخداد های قبلی آغاز می شود ( مثلا از علائم و نشانه های او، چیزی که راجع به آن ها فکر می کند، شیوه ای که او در آن تأثیر می پذیرد ) تأکید می کند بر حقایقی که به عنوان مدارکی از وجود یک بیماری فیزیکی جدی اند.
 

 

2-    پیشنهاد یک فرضیه جایگزین جدید ( مشکل اضطراب )، ممکن است یک فرضیه جایگزین جدید معرفی شود که بیمار ببیند که حقایقی وجود دارد که با بیماری ای که او ادعا می کند منطبق نیست. به منظور انجام این کار، حقیقت این است که پزشک هیچ بیماری ای را پیدا نکرده و معاینات و آزمایشات پزشکی وجود یک مشکل فیزیکی مشخص را نشان نداده اند.
پس در برخورد با فرضیه اولیه که بیمار آن را حفظ کرده است ( که او به شدت بیمار است )معالج پیشنهاد می کند که امکان حل مشکل از دیدگاه های مختلف قابل حل است به این معنا که یک مشکل اضطراب وجود دارد. برای کمک به درک بیمار این پیشنهاد جدید مفاهیم مقدماتی کلی را مورد بحث قرار داده  و با مثال های مختلفی تشریح می شود که می توان انتزاعی و یا از تجربه ی روزامه ی شخصی به دست آید. قسمت آموزشی این جلسه با هدف بیان موارد زیر است:

 

a.    اضطراب چیست؟ اضطراب با عنوان یک احساس توصیف می شود که همه ی مردم آن را تجربه کرده و شامل کارهایی است که به عنوان یک مکانیزم هشدار دهنده زمانی که ما در وضعیتی تهدید کننده قرار داریم،فعال کننده است.


b.    اهمیت پذیرش اضطراب : این تأکید دارد که این واکنش یک اهمیت انطباقی دارد زیرا به افراد اجازه می دهدتا ابزار لازم را در معرض خطر قرار داده یا از آن فرار کنند. با این حال اضطراب ممکن است در برخی موارد مشکل ساز باشد مانند هنگامی که در شرایط امن فعال شود.


c.    راه هایی که در آن اضطراب نشان داده شده است. اضطراب در 3 سطح بیان می شود:
فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری . با توجه به اولی، توضیح داده شده است که هنگامی که فرد یک سطح بالایی از اضطراب را تجربه می کند یک مجموعه از تغییرات در بدن رخ می دهد. این به دلیل افزایش تحریک فیزیولوژیکی سیستم عصبی آناتومی است که بخشی از سیستم عصبی است که بسیاری از اندام های داخلی ما را کنترل می کند( مانند سیستم های قلبی عروقی و دستگاه گوارش ) به همین دلیل است که وقتی فرد احساس اضطراب می کند. یک سری از علائم مانند افزایش ضربا قلب ، سختی تنفس، احساس سرگیجه، تنش عضلانی، افزایش تعریق و ... رخ می دهد. همه ی این احساسات در ارتباط با تحریک فیزیولوژیکی باعث ناراحتی می شوند ( اما برای سلامتی فرد خطرناک نیستند. تا آن جا که سطح شناختی مطرح است، توضیح داده می شود که روشی که در آن ما به یک وضعیت خاص واکنش نشان می دهیم به طور عمده به نحوی است که ما تفسیر می کنیم یعنی آنچه که در مورد آن فکر می کنیم. برای تشریح تأثیر افکار مثال زیر وجود دارد:ما به شیوه ای که به یک نظر توهین آمیزکه آن را به عنوان خصومت عمدی برداشت می کنیم  واکنش نشان می دهیم ، اگر آن را نتیجه ی روز بدی که بر هم صحبتمان گذشته آن نوع واکنش را نشان نمی دهیم.
در نهایت، اشاره شده است که اضطراب می تواند در یک سطح رفتاری نشان دهنده ی شرایطی که قبلا باعث اضطراب ما شده و پرهیز کرده ایم  و یا پیش بینی حالات احساسی ( رفتار اجتنابی)  یا رها کردن وضعیتی که در آمن شروع به اضطراب کرده ایم باشد ( رفتار افراد).

 

d.    ارتباط بین تفکر ، احساس و رفتار. این رابطه می تواند با استفاده از یک مثال در راستای    Beck et al. (1979, pp. 138-139)تشریح شود. در این مثال از بیمار دعوت شد تا خود را نیمه شب تنها در خانه تصور کند  درحالیکه یک صدای بلند از اتاق دیگر می شنود. با استفاده از یک سری سوال  ( به عنوان مثال چه احساس می کنید وقتی به ان فکر می کنید؟ چه اتفاقی انجام می دهید؟ ) او میخواهد ببیند که اگر او فکر می کرد در آن " یک سرقت از خانه بود"می تواند مضطرب شود و دست به انجام کاری بزند تا خطر به حداقل برسد ( مخی کردن خود  یا خبر کردن پلیس) . به هر حال اگر او فکر می کرد " پنجره باز است و باد سروصدا می کند" او احساس آرام  و متفاوتی را تجربه می کرد و به سادگی میخواست پنجره را ببندد. برای نشان دادن رابطه ی بین افکار، احساسات و رفتار ممکن است مفید باشد که از بعضی از موارد نگرانی درباره ی سلامتی ثبت شده توسط بیمار در دفتر یادداشت روزانه استفاده شود. به همین ترتیب، در ارتباط با علائم جسمانی ، اطلاعاتی درباره ی نحوه ی تأثیر عوامل خاص بر ظاهر و تشدید علائم و احساسات جسمانی داده شده است. برای نشان دادن این مورد، مثال هایی مانند توجه به افزایش ضربان قلب یا رنج بردن از اسهال زمانی که به ما حس عصبی دست می دهد یا بدتر شدن فرآیند التیام زخم اگر به طور مداوم آن را لمس کنیم وجود دارد.

 

e.    ارائه ی مدل رفتار شناسی از هیپوکاندریا Warwick and Slakonskis. ( توسعه و مکانیزم هایی که مشکل را حفظ می کنند با استفاده از مدل  " فوبیای قلبی" شرح زیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثالی از یک نمونه ی معمول  " فوبیای قلبی"( modified from Warwick & Salkovskis, 1989):
" از زمان مرگ پدرش از یک تومور مغزی 15 ساله ، مرد شروع به به باور کرد " نشانه های جسمانی همیشه علت وجود بیماری اند زیرا اگر اینطور نبود ، آنها وجود نداشتند." اخیرا و از زمان مرگ ناگهانی یک دوست نزدیک به دلیل حمله ی قلبی ، او شروع به تمرکز بر احساسات بدنی خود کرده است مانند افزایش ضربان قلب که تا آن لحظه متوجه آن نبود. این واقعیت اعتقاد او و مجموعه ای از ایده های مرتبط با نشانه ها یش او را فعال کرد. بنابر این شروع کرد به احساسات منفی به عنوان مثال " من ممکن است یک بیماری قلبی داشته باشم"، " من ممکن است حمله ی قلبی داشته باشم"، " هیچ راه حلی نیست"، " من خواهم مرد" و ... و همچنین تصاویر ناخوشایند مانند دیدن خود در یک تابوت با خانواده اش که در اطراف وی گریه می کنند. همه ی این ها باعث اضطرابی بزرگ و نگرانی درباره ی سلامتی اش می شود. و به طور مداوم علائم را در قفسه ی سینه اش، فرکانس تپش قلبش توجه می کرد. سینه ها و دست در بازوی چپش زمانیکه به ماهیچه هایش می آمد بررسی می کرد و از همسرش می خواست تا او را دلداری دهد و هر هفته به دکتر برود با وجود این واقعیت که او در بسیاری از موارد مطمئن بود که قلب او کاملا خوب عمل می کند"
از داستان گفته شده و سوالاتی که از بیمار پرسیده شد می توان این اطلاعات را تولید کرد ( به عنوان مثال، در این مورد چه فکری می کنید؟ فکر می کنید مرگ دوستش چقدر مهم بوده است؟ رفتار بیمار چه تأثیری بر نگرانی هایش در مورد علائم دارد؟ شما فکر می کنیدعلت مشکل کجاست؟ یک طرح تفسیری از توالی گسترش و عوامل ادامه دهنده ی اختلال قلبی به وجود امده است.

 

f.    طراحی یک مدل مشابه با نمونه ی بیمار. توضیحات قبلی بیمار را در موقعیت خوبی قرار می دهد تا آنالیز پرونده ی خود را بپذیرد در شرایطی مشابه با کسانی که وجود دارند. برای انجام این کار، نمودار های توضیحی ایجاد می شوند که شامل اطلاعات مربوط جمع آوری شده در طی ارزیابی اند ، همیشه سعی می شود تا بیمار فعال شود. در مواردی که بیمار هیچ باوری به جایگزینی پیشنهاد ندارد، اگر او تا به حال حتی یک درصد شک داشته باشد که باور او به رنج بردن از یک بیماری خاص ممکن است اشتباه باشد.معالج اشاره میکند به  اینکه آیا تا به حال فکر کرده است حتی برای یک نمونه معالجه که نشانه ها ممکن است به شیوه ای غیر از یک بیماری جدی تشریح شوند.

 

3-    تکلیف خانه . بیمار تصاویر جذابی در طی جلسه گرفته است و برای تکلیف خانه از او خواسته می شود در باره ی آن ها فکر کند و لیستی از ایده ها درباره ی اینکه با کدام موافق است و با کدام مخالف و در مورد کدام دچار شک و تردید است و یا میخواهد بحث کند تهیه کند. یک جنبه ی حیاتی در طول فرآیند درمان، تمایل بیمار هیپوکاندریک به انتخابی بودن توجه به اطلاعاتی است که منطبق بر باورهای وی از بیماری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از این جهت و برای حفظ بازخورد ثابت، توصیه می شود از بیمار خواسته شود که سوالات اصلی مطرح شده در جلسه  و همچنین ایده هایی که راجع به آن ها فکر میکند را خلاصه کند.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۲۱:۰۱
شهاب کازرونی
بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی، رایج‌ترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روان‌پزشکی به حساب می‌آید

دانلود بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی
عزت نفس ضمنی
ترس از ارزیابی منفی ضمنی
 IAT
شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 334 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 148

اختلال اضطراب اجتماعی، رایج‌ترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روان‌پزشکی به حساب می‌آید. امروزه پژوهش‌های بالینی در حوزه بررسی سازوکارهای زیربنایی اضطراب اجتماعی به منظور دستیابی به درمان‌های موثر به خصوص درمان‌های شناختی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تداعی‌های خودکار منفی نسبت به خود داشته و به دنبال آن انتظار مورد ارزیابی منفی قرار گرفتن از جانب دیگران را دارند. در واقع عزت نفس ضمنی آن‌ها پایین و ترس از ارزیابی منفی ضمنی‌شان بالاست. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی و ارزیابی اثربخشی این روش بر کاهش سطح اضطراب اجتماعی، از بین رفتن اختلال و عزت نفس آشکار در افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی است. در این پژوهش دو گروه از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی که در هر گروه 20 نفر به طور تصادفی گمارده شده بودند، قرار گرفتند. در ابتدا هر دو گروه پرسشنامه‌های اضطراب اجتماعی کانور، اضطراب اجتماعی لیبوویتز، عزت نفس روزنبرگ و افسردگی بک را تکمیل کرده، سپس با استفاده از آمایه رایانه‌ای IAT نمره عزت نفس ضمنی و ترس از ارزیابی منفی ضمنی‌شان مورد سنجش واقع شد. در مرحله بعد مداخله شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای به مدت 3 روز نامتوالی بر روی گروه آزمایش اجرا شد. تمام این مراحل برای گروه کنترل نیز با اجرای مداخله شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای با محرک خنثی انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای منجر به افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی شد. همچنین سطح اضطراب اجتماعی این افراد کاهش پیدا کرد ولی تغییر قابل توجهی در کل اختلال اضطراب اجتماعی و عزت نفس آشکار آن‌ها مشاهده نشد.

 

کلید واژه: اختلال اضطراب اجتماعی، عزت نفس ضمنی، ترس از ارزیابی منفی ضمنی، IAT، شرطی‌سازی ارزشی زیرآستانه‌ای

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

 فصل اول: مقدمه

1-1-مقدمه  2

1-2- بیان مساله  4

1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 7

1-4- اهداف پژوهش 10

1-5- تعریف مفهومی اصطلاحات و متغیرها 10

1-5-1- اختلال اضطراب اجتماعی 10

1-5-2- عزت نفس ضمنی 10

1-5-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی11

1-5-4-تداعی‌های ضمنی 11

1-5-6- عزت نفس  12

1-5-7-شرطی سازی ارزشی12

1-5-8- برنامه شرطی سازی ارزشی زیر آستانه‌ای 13

1-6- تعریف عملیاتی متغیرها 13

1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی 13

1-6-2- عزت نفس ضمنی 13

1-6-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی 14

1-6-4- عزت نفس آشکار 14

 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه

2-1- مبانی نظری  16

2-1-1-اختلال اضطراب اجتماعی 16

2-1-1-1-شیوع اختلال اضطراب اجتماعی 17

2-1-1-2-تفاوت‌های جنسیتی در اضطراب اجتماعی  18

2-1-1-3-سبب شناسی 19

2-1-1-3-1- تبیین‌های روان پویشی 19

2-1-1-3-2- تبیین‌های انسانی نگر و هستی نگر 19

2-1-1-3-3- تبیین‌های رفتاری 19

2-1-1-3-4- تبیین‌های شناختی 20

2-1-1-3-4-1- الگوی طرحواره‌ای بک 20

2-1-1-3-4-2- مدل کلارک و ولز (1995)  22

2-1-1-3-4-3- مدل راپی و هیمبرگ(1995)  23

2-1-1-3-4-4- مدل هافمن و بارلو (2002) 24

2-1-1-3-4-5- تبیین‌های مبتنی بر عوامل فرهنگی- اجتماعی 25

2-1-1-3-4-6- تبیین‌های زیستی 26

2-1-1-3-4-7- مدل کیمبرل (2008) 27

2-1-1-3-4-8- نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت 28

2-1-1-3-4-9- مدل راپی و اسپنس (2004)  28

2-1-1-4- راهبردهای درمانی اضطراب اجتماعی 31

2-1-1-4-1-دارودرمانی 32

2-1-1-4-2-روان درمانی 33

2-1-1-4-2-1- رفتاردرمانی 33

2-1-1-4-2-1-1- حساسیت زدایی تدریجی 33

2-1-1-4-2-1-2- مواجهه درمانی 34

2-1-1-4-2-1-3- آموزش مهارت­های اجتماعی 34

2-1-1-4-2-2- شناخت درمانی 35

2-1-1-5-همایندی  37

2-1-1-6-مقایسه با دیگر سازه ها 38

2-1-1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی و کم‌رویی  38

2-1-1-6-2- اختلال اضطراب اجتماعی و آگورافوبیا 39

2-1-1-6-3- اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب طبیعی 40

2-1-1-6-4- اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی41

2-1-2-عزت نفس 44

2-1-2-1-نظریاتی در باب نگرش خود 44

2-1-2-1-1- دسترس‌پذیری و نیروی تداعی 44

2-1-2-1-2- دیدگاه دسترس پذیری نگرش 45

عنوان صفحه

 2-1-2-1-3- الگوی MODE فازیو 46

2-1-2-1-4- یادگیری تداعی‌گرایانه 46

2-1-3- آستانه‌ها  47

2-1-3-1- ادراک زیر آستانه‌ای 48

2-1-3-2- اثرات ادراک زیرآستانه‌ای 49

2-1-3-2-1- همبسته‌های عصبی 50

2-1-3-2-2- اثرات هیجانی و ارزشی 50

2-1-3-2-3- اثرات معنایی پایه 50

2-1-3-2-4- قضاوت‌های اجتماعی 51

2-1-3-2-5- رفتار  51

2-1-4- فرایندهای ضمنی 52

2-1-5- شرطی سازی ارزشی 53

2-1-5-1- شرطی‌سازی ارزشی و شرطی‌سازی پاولفی 55

2-1-5-2- شباهت‌های شرطی‌سازی ارزشی (EC) و شرطی‌سازی پاولفی (PC) 56

2-1-5-5- رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی 60

2-1-5-5-1- دیدگاه انتسابی 60

2-1-5-5-2- دیدگاه کل‌گرایانه 61

2-1-5-5-3- دیدگاه اسناد نادرست ضمنی 61

2-1-5-5-4- دیدگاه طبقه‌بندی مفهومی 62

2-1-5-5-6- دیدگاه گزاره‌ای 63

2-1-5-6- کاربردهای شرطی سازی ارزشی64

2-2- پیشینه عملی  65

2-3- سوالات پژوهش 78

 فصل سوم: روش پژوهش

3-1- نوع پژوهش  80

3-2-جامعه آماری  80

3-3- نمونه و روش نمونه‌گیری 80

3-4- ابزار پژوهش  81

 3-4-1- پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS)  81

3-4-2- پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) 82

3-4-3- مقیاس عزت نفس روزنبرگ 83

3-4-4-پرسشنامه افسردگی بک 84

3-4-5- آزمون تداعی ضمنی (IAT) 85

3-4-5- 1- ساخت آزمون سنجش عزت نفس ضمنی (IAT) 85

3-4-5- 2- ساخت آزمون سنجش ترس از ارزیابی منفی ضمنی (IAT) 87

3-4-6- برنامه آموزش شرطی سازی ارزشی زیر آستانه‌ای 87

3-5- روش اجرا  88

3-6- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 89

 فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

4-1-آماره‌های توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیت‌شناختی 91

4-2- تحلیل توصیفی داده‌ها 93

4-3- تحلیل استنباطی داده‌ها 96

4-3-1- سوال اول  98

4-3-2- سوال دوم  99

4-3-3- سوال سوم  100

4-3-4- سوال چهارم 100

4-3-5- سوال پنجم 101

4-3-6- سوال ششم  102

 فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال اول پژوهش  104

5-2- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال دوم پژوهش  106

5-3- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال سوم پژوهش  108

5-4- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال چهارم پژوهش  109

5-5- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال پنجم پژوهش  110

5-6- بحث و نتیجه‌گیری در مورد سوال ششم پژوهش  111

 5-7- یکپارچه‌نگری پژوهش 113

5-8- کاربردهای نظری پژوهش 113

5-9- کاربردهای عملی پژوهش 114

5-10- محدودیت‌های پژوهش 114

5-11- پیشنهادهای پژوهش 15

5-11-1- پیشنهادهای کاربردی 115

5-11-2- پیشنهادهای پژوهشی 115

 فهرست منابع و مآخذ

منابع فارسی  116

منابع انگلیسی  120

 پیوست‌ها

برگه اطلاعات و رضایت نامه پژوهش131

پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ132

پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز133

پرسشنامه اضطراب اجتماعی SPIN 135

پرسشنامه افسردگی بک 136

اسلایدهای مرتبط با آزمون عزت نفس ضمنی139

اسلایدهای مرتبط با آزمون ترس از ارزیابی منفی ضمنی 140

 فهرست جدول‌ها

عنوان صفحه

 جدول 4-1- میانگین و انحراف استاندارد سن در دو گروه آزمایش و کنترل91

جدول4-2- میانگینو انحراف استاندارد تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل92

جدول4-3- داده‌های توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه آزمایش 92

جدول4-4- داده‌های توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه کنترل 93

جدول 4-5- داده‌های توصیفی متغیر نمره عزت نفس ضمنی 93

جدول4-6-داده‌های توصیفی متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 94

جدول4-7- داده‌های توصیفی اضطراب اجتماعی94

جدول4-8-داده‌های توصیفی متغیر اضطراب اجتماعی لیبوویتز95

جدول4-9- داده‌های توصیفی متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) میانگین 95

جدول4-10- آزمونtمستقل متغیر سن 96

جدول 4-11- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی  96

جدول 4-12- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی (لیبوویتز) 96

جدول4-13- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 97

جدول 4-14- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس ضمنی 97

جدول4-15- آزمونtمستقل متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 97

جدول4-16- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس ضمنی 98

جدول4-17- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 99

جدول4-18- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر اضطراب اجتماعی 100

جدول4-19- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر سطح اضطراب اجتماعی 101

جدول4-20- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 102

جدول4-21- همبستگی عزت نفس آشکار (روزنبرگ) و عزت نفس ضمنی 102

دانلود بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۳۷
شهاب کازرونی

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل
 

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 33
حجم 4090 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل
 

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

هرم ساخت شناختی

معنی دار بودن یادگیری

مشمول کننده ها

شمول اشتقاقی

شمول همبستگی

شمول زوالی

پیش سازمان دهنده

پیش سازمان دهنده تطبیقی

مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده

انگیزش و یادگیری معنا دار

آزوبل و نظریه سازنده گرایی

نتیجه گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است . زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین مسایل یادگیری کلامی مربوط به مطالب درسی تدوین شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جدید به وسیله ذهن و اینکه معلمان چگونه می توانند از نتایج این مطالعات در فعالیت های آموزشی بهره مند شوند پرداخته است .دل مشغولی اصلی آزوبل کمک به معلمان در ارایه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جدید به شکلی معنا دار و کارآمد است . او به ویژه به طرح مفهوم پیش سازمان دهنده پرداخته که با استفاده از آن معلمان می توانند در جذب اطلاعات جدید به دانش آموزان یاری رسانند . او همچنین به رشد ساختار شناختی دانش آموزان که سازماندهی اطلاعات را بر عهده دارند پرداخته است . به اعتقاد آزوبل یادگیری معنی دار با آنچه از قبل آموخته شده است ارتباط دارد . چنانچه یادگیری معنی دار باشد ، قادریم آن را تبدیل کنیم و در موقعیت های تازه آن را به کار گیریم .این در حالی است که یادگیری طوطی وار به رشد ساختار شناختی مورد نیاز که بتوان به اتکای آن یادگیری را در موقعیت های جدید به کار گرفت ، منجر نمی شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۳۲
شهاب کازرونی

پاورپوینت بررسی فن بیان
 

پاورپوینت بررسی فن بیان در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 38
حجم 4100 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل
 

پاورپوینت بررسی فن بیان در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول: صدای خوب در فن بیان

بخش دوم: مدیریت استرس در فن بیان

بخش سوم: دایره واژگان

بخش چهارم: انتخاب سرعت مناسب برای بیان کلمات و جملات

جمع بندی

 

بخشی از متن

مقدمه

 اگر می‌خواهید بدانید فن بیان چیست؟ به صورت خیلی ساده یعنی توانایی سخن‌گفتن به شیوه‌ای بلیغ و روان.

شما هرکسی که باشید نیاز دارید تا فن بیان خوبی داشته باشید.

در مذاکره، در مکالمات روزمره، در ارتباط برقرار کردن با دیگران، در کسب و کار، در خانواده و در هرجایی که باشید باید فن بیان خوبی داشته باشید.

 اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، زبان بدن مناسبی استفاده کنید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته باشید.

در این مبحث یاد می‌گیریم که چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم.

در حقیقت می آموزید چگونه می‌توانید بر صدا و لحن و شیوه بیان خود تسلط بیشتری داشته باشید تا ارائه شفاهی بهتری داشته باشید.

 بخش اول: صدای خوب در فن بیان

اولین و مهم‌ترین عنصری که برای فن بیان خوب نیاز داریم، صدای خوب است.

در این مبحث می آموزیم که چگونه صدای خوب و قدرتمندی داشته باشیم.

همه چیز را خودمان داریم!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کلیه تجهیزات صداسازی، در بدن ما وجود دارد.

اما خیلی از ما نمی‌دانیم از این تجهیزات چطور در نهایت قدرت و بهره وری استفاده کنیم.

برای داشتن فن بیان خوب در مکالمات روزمره یا حتی خوانندگی، دوبله یا این قبیل کارها، کارکردن روی تنفس و صدا خیلی مهم است.

چند روش تمرینی بسیار خوب را در اینجا باهم مرور می‌کنیم:

 ۱. تمرین تنفس با گفتن «هِس»

این تمرین را در دو زمان می‌توانید انجام دهید.

درست قبل از رفتن به رختخواب و دقیقاً موقعی که از خواب بیدار می‌شوید.

۵ دقیقه زمان برای این تمرین بگذارید.

این تمرین به شما کمک می‌کند که کنترل بهتری روی تنفس دیافراگمی داشته باشید.

به این ترتیب کنترل هوا را برای داشتن صدایی قدرتمند، عمیق و زیبا در اختیار خواهید داشت.

تمرین اول:

در حالت درازکش دستان خود را بر روی پرده دیافراگم که تقریباً زیر جناق سینه قرار دارد، قرار دهید.

سپس تا جایی که می‌توانید تنفس عمیق انجام دهید و به حرکت دست خود که روی پرده دیافراگم قرار دارد دقت کنید.

(در این حالت تنفس دیافراگمی به خوبی انجام می‌شود).

تمرین دوم:

در حالت درازکش تمرین یک به آرامی هوا را خارج کنید و همراه با صدای “هِس” و البته به آرامی و به صورت یکنواخت انجام دهید.

دقت کنید که صدای «هس» به صورت یکنواخت تولید شود.

 تمرین سوم:

ببینید چقدر زمان می‌برد تا هوای بازدم کامل خارج شود،

در اولین تلاش ها ممکن است هوا خیلی سریع خارج شود، ولی به تدریج خواهید دید که زمان بیشتری طول می‌کشد تا هوا کاملاً خارج شود.

 نکته ای که اینجا وجود دارد این است که، این تمرینات را باید به صورت مستمر انجام دهید، دقیقا مثل یک ورزشکاری که به صورت مرتب تمرین می کند، و دقیقا راز رشد یک ورزشکار یا ما ( حتی در تمرینات فن بیان) استمرار داشتنمان در آن تمرین است.

فرض کنید یک ورزشکار به جای اینکه هر روز یا یک روز در میان یک ساعت تمرین کند، فقط آخر هفته ها ۷ ساعت تمرین کند.

 و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۵۶
شهاب کازرونی
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخش دوم- مبانی نظری بانکداری نوین....................................................................................... 48

2-2-1 تاریخچه پول و بانکداری در دنیا...................................................................................... 48

2-2-2 تاریخچة بانکداری در ایران............................................................................................. 50

2-2-3-بانکداری نوین........................................................................................................... 53

2-2-4-تکامل خدمات بانکی و آغاز بانکداری الکترونیکی ............................................................................... 56

2-2-5-تعریف بانکداری الکترونیکی......................................................................................... 58

2-2-6-مزایای بانکداری الکترونیکی.......................................................................................... 59

2-2-7-شبکه های بانکداری الکترونیکی..................................................................................... 62

2-2-8-انواع بانکداری الکترونیکی............................................................................................ 65

2-2-9-سطوح مختلف بانکداری الکترونیکی………………....................................................... 68

2-2-10-کانالهای بانکداری الکترونیکی....................................................................................... 70

2-2-11-ماشین خود پرداز (ATM).......................................................................................... 73

2-2-12-ماشین های نقطه فروش EFT POS............................................................................. 74

2-2-13-بانکداری تلفنی......................................................................................................... 75

2-2-14-بانکداری اینترنتی...................................................................................................... 76

2-2-15-بانکداری موبایلی...................................................................................................... 79

2-2-16-ارزیابی کانال های بانکداری الکترونیکی.................................................................................................. 82

بخش سوم- پیشینه تحقیق....................................................................................................... 87

2-3-1- تحقیقات خارجی:...................................................................................................... 87

2-3-2- تحقیقات داخلی:........................................................................................................ 89

 

 

 

 

 

2-2-1-تاریخچه پول و بانکداری در دنیا

بشر اولیه نیازمندی های خود را در نظام بسته اقتصادی در محدوده خانواده یا قبیله تامین می نمود. به مرور زمان که زندگی اجتماعی در اقوام بشری پیشرفت کرد، نیاز به مبادله احساس شد و مبادلات کالا با کالا توسعه یافت. به تدریج چون برخی کالاها خواهان بیشتری در مبادلات داشتند، علاوه بر خاصیت ذاتی خود، جنبه واحد و معیار سنجش را نیز پیدا کردند. از این کالاها می توان به ادویه در هندوستان، غلات در ایران و پوست سمور در روسیه اشاره کرد. با انتخاب واحد ارزش، هر چند عمل مبادله نسبت به قبل ساده تر شد، ولی مشکلات اساسی آن از قبیل فاسد شدن، ذخیره کردن و غیره همچنان باقی ماند. سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به عنوان وسیله مبادله انتخاب شدند. مورخان پیدایش پول را به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح در خاورمیانه و در تمدن های سومری حوالی خلیج فارس و مصر قدیم نسبت می دهند (روبرت و همکاران[1]، 2003: 171). به تدریج و با گسترش تمدن ها، دولت ها به وجود آمدند و با ضرب سکه با وزن و عیار معین، پول وزن شده را به پول ضرب شده تبدیل کردند. آغاز تاسیس بانک ها در جهان به اوخر قرن پانزدهم میلادی باز می گردد که از اوایل قرن هفدهم به صورت گسترده در سطح اروپا گسترش یافتند. از اواخر قرن نوزدهم میلادی نوع دیگری از پول نیز که به پول ثبتی یا پول تحریری[2] معروف شد شکل گرفت و پرداخت به وسیله چک مرسوم شد.

با ظهور چک به عنوان نوعی دستور پرداخت، بانک‏ها نیاز به محل مشترک و قواعدی مدون برای مبادله و تسویه حساب وجوه ناشی از چکها در میان خود پیدا کردند که منجر به تشکیل اتاق های پایاپای[3] گردید (روبرت و همکاران ، 2003: 172).

شروع کار بانک های مرکزی برای اعمال مدیریت کلان و هماهنگ بر پول و نظامهای پرداخت کشورها با تاسیس بانک مرکزی انگلستان در سال 1694 آغاز شد. بانک مرکزی نیز مانند سایر بانک‏ها، به صورت تدریجی و با توجه به شرایط و ضرورتها توسعه یافت. این بانک که به نام بانک انگلستان معروف است و امروزه نیز نقش بانک مرکزی انگلستان را برعهده دارد، یکی از معتبرترین بانک‏های مرکزی جهان و دارای سابقه ای بالغ بر سه قرن است. تاسیس بانک فدرال رزرو[4] امریکا نیز به عنوان یکی از معتبرترین بانک‏های مرکزی جهان به سال 1913 میلادی باز می گردد که برای متمرکز کردن عملیات اتاق پایاپای بین بانک‏های ایالات متحده شکل گرفت.

به طور کلی وظایف بانک‏ها را می‏توان در قالب زیر دسته بندی کرد:

* نگهداری از سپرده های مشتریان.

* انتقال منابع از یک حساب به حساب دیگر (شامل پرداخت و دریافت وجوه).

* ارائة وام و اعتبار به مشتریان و یا مشارکت با آنان در سرمایه گذاری از انواع دیگر.

* بانک‏ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائة خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهای هدف استفاده می کنند.

وظایف اصلی شعب را می توان به ترتیب ذیل دسته بندی نمود:

* پرداخت و دریافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حسابهای بانکی.

* تبلیغ، فروش و ارائه خدمات بانکی که موجب کسب درآمد و سود برای بانک می گردد.

* نقطه تماس با مشتریان برای دریافت اطلاعات و پاسخگویی در قبال آنها.

* پایگاه اصلی کارمندان بانک برای انجام وظایف خود (روبرت و همکاران، 2003: 172).

 

2-2-2-تاریخچة بانکداری در ایران

ایران در زمینه تجارت و بانکداری الکترونیکی، کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن، راه درازی در پیش دارد (سقطچی، 1385: 59). چنانکه سوابق تاریخی نشان می دهد، اولین بار در ایران کیخاتو، نوة هلاکوخان مغول در سال 691 هجری قمری به نشر اسکناسی به نام «چاو» پرداخت که بعدها به دلایل مختلفی جمع آوری شد. نوع دیگری از اسکناس نیز به ویژه در اواخر دوره قاجار و قبل از رواج رسمی پول کاغذی در ایران به صورت حواله هایی به نام «بیجک» مطرح بود و صرافان در مقابل دریافت مسکوک آن را صادر می کردند تا در معاملات دست به دست شده و مورد استفاده قرار گیرد. در تاریخ معاصر کشور برای اولین بار از سال 1267 هجری شمسی به بعد، اسکناس به صورت رسمی منتشر شد.

 


[1] - Roberts et al.

[2] - Deposit Currency

[3]- Clearing House

[4] - Federal Reserve

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۳۴
شهاب کازرونی
پاور پوینت "چالش ها و موانع برنامه ریزی توسعه منطقه ای در ایران" نویسنده:فرانک سیف الدینی

پاورپوینت حرفه ای و بسیار کامل مقاله چالش ها و موانع برنامه ریزی شهری از فرانک سیف الدینی

دانلود پاور پوینت

برنامه ریزی منطقه ای
چالش های برنامه ریزی منطقه ای
فرانک سیف الدینی
شهرسازی
پاورپوینت
برنامه ریزی شهری
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2074 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

این پاور پوینت در رابطه با برنامه ریزی شهری و منطقه ای هست که به صورت کاملا جامع و دقیق به صورت پاور پوینت ساخته شده است.این مقاله مشکلات و مونانع برنامه ریزی را به دو مرحله قبل و بعد از انقلاب تقسیم نموده است . همان طور که اشاره شد در این پاورپوینت به تمامی این موضوعات به صورت بسیار دقیق اشاره شده است.تضمین حداکثری نمره ی کلاسی.

دانلود پاور پوینت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۰۵
شهاب کازرونی
پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده، در قالب ppt و در 165 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول آتشفشان شناسی، فصل دوم منشا مواد آتشفشانی، فصل سوم رده بندی فعالیتهای آتشفشانی، فصل چهارم حالتهای مختلف مواد آتشفشانی، فصل پنجم علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده
خلاصه کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده
کتاب آتشفشان شناسی تالیف درویش زاده
کتاب آتشفشان شناسی علی درویش زاده
آتشفشان شناسی
منشا مواد آتشفشانی
رده بندی فعالیتهای آتشفشانی 
حالتهای مختلف مواد آتشفشانی
علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2490 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 165

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده، در قالب ppt و در 165 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: آتشفشان شناسی

مقدمه 

تعریف آتشفشان

مثال های مشهوراز فوران های عهد حاظر

مشخصات دستگاه آتشفشان

گنبد یا دم

رابطه بین شکل آتشفشان و ترکیب گدازه

 

فصل دوم: منشا مواد آتشفشانی

مقدمه

ترکیب ماگما

اقسام ماگما

فرایند های تشکیل ماگما

منشا ماگما ها

اختصاصات فیزیکی ماگما

علل صعود مواد مذاب

سری سنگ های آتشفشانی

رده بندی شیمیایی سری ها

هاوایی و مدل مک دونالد

رابطه ریتمن کونو

 

فصل سوم:  رده بندی فعالیتهای آتشفشانی

مقدمه

رده بندی بر اساس اهمیت مواد خارج شده

اقسام آتشفشانها

 

فصل چهارم: حالتهای مختلف مواد آتشفشانی

مقدمه

اهمیت گاز در فوران های آتشفشانی

گازهای آتشفشانی

گدازه آتشفشانی

نهشته‏هاى ولکانى کلاستیک

مواد جامد آتشفشانی

 

فصل پنجم:  علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر

مقدمه

آتشفشانی و جابجایی صفحات

علل پیدایش آتشفشانها

 

فصل ششم:  سوانح آتشفشانی و مراقبت ازآتشفشانهای عصر حاضر

مقدمه

سوانح آتشفشانی

مراقبت از آتشفشانهای فعال

علائم قراردادی فورانها

نکات مثبت آتشفشانها

ژئوترمال

انرژی ژئوترمال در ایران

نقش آتشفشانها در تغییر آب و هوای زمین

پیشگویی وقایع آتشفشانی

تهیه نقشه های خطر

بانک اطلاعاتی و فعالیت آتشفشانی

 

فصل هفتم:  آتشفشانی و تکتونیک

مقدمه

رابطه بین شیمى گدازه و موقعیت جغرافیایى آتشفشان

عامل اصلی اختلاف ترکیبات ماگماهای اولیه

آتفشانها و زمین ساخت صفحه ای

 

فصل هشتم:  فعالیتهای آتشفشانی در ایران

مقدمه

گسترش آتشفشانهای سنوزوئیک ایران

آتشفشانهای کوارترنر

چشمه های معدنی و آبگرم

نظریه های مربوط به آتشفشانهای ترسیر در ایران

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت " کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده "  می باشد که در حجم 165 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۳۶
شهاب کازرونی

پاورپوینت تحلیل موزه توس مشهد
 

در این فایل موزه توس واقع در مشهد مورد تحلیل قرار گرفته است. این فایل در قالب پاورپوینت ودارای 13 اسلاید می باشد. این فایل برای رشته معماری تهیه شده است.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 13
حجم 1112 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری


توضیحات کامل
 

پاورپوینت تحلیل موزه توس مشهد

 

ساختمان موزه توس، یکی از چند ساختمان طراحی و ساخته شده توسط مهندس هوشنگ سیحون در محوطه آرامگاه فردوسی در شهر توس می باشد که در نیمه دوم دهه 40 خورشیدی طراحی و ساخته شده است. کاربری این ساختمان در ابتدا جهت چایخانه و رستوران برای گردشگران در نظر گرفته شده بود که برای بازدید از مقبره فردوسی به سایت 6 هکتاری مجموعه وارد می شدند...

 

فهرست مطالب

این فایل شامل بخش های زیر است:

  • موقعیت
  • دوره ساخت
  • معمار
  • کاربری بنا
  • مصالح و ساختار
  • ویژگی های طراحی
  • بررسی فضای داخلی موزه
  • و...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۴۶
شهاب کازرونی
الگوی تصمیم‌گیری چند شرطی برای برون سپاری انتخاب قراردادها بر اساس تابع کاربردی مدل Electre

چکیده در این مقاله مشکلات قرارداد برون سپاری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است این مشکلات اساساً در زمان انتخاب منابع به دست آمده رخ می‌دهد در اینجا قراردادهای برون سپاری در هر دو جنبۀ هزینه و کیفیت خدمات مورد بررسی قرار گرفته است در مرحله بعدی ممکن است زمان تحویل احتمالی و اعتماد به نفس در تعهد کیفیت را نیز شامل شود فرد تصمیم‌گیرنده در ا

دانلود الگوی تصمیم‌گیری چند شرطی برای برون سپاری انتخاب قراردادها بر اساس تابع کاربردی مدل Electre

برون سپاری انتخاب فروشنده
سرویس انتخاب برون سپاری
تصمیم‌گیری چند شرطی نظریه کاربردی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

 

 

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • مشکل انتخاب در قرارداد برون سپاری
  • رویکردهای تصمیم چند شرطی
  • مدل تصمیم‌گیری
  • کاربردهای عددی
  • نتیجه‌گیری
  • منابع

 

دانلود الگوی تصمیم‌گیری چند شرطی برای برون سپاری انتخاب قراردادها بر اساس تابع کاربردی مدل Electre

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۲۱
شهاب کازرونی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 54
حجم 83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منابع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۱۵
شهاب کازرونی